måndag, augusti 06, 2007

Simpsonize M


Bara för att det var så roligt att "Simpsoniza" så gjorde jag självklart en bild av M också. Jag använde ännu ett Hawaiifoto, därav solglasögonen.
Tyckte det blev riktigt bra faktiskt. Särskilt ögonbrynen...!!!
Ni som vet hur han ser ut får väl avgöra ifall ni tycker att det liknar honom eller inte.

Förresten så väntar jag fortfarande på att mina kollegor ska Simpsoniza sig själva, men det går trögt. Däremot fick vi ett antal Homer-poäng idag eftersom vi satte i oss munkar! Mmmmm.... Mycket här i USA är alldeles för äckligt fett, sött och bara kladdigt. tycker jag. Till exempel så kan jag inte äta de amerikanska tårtorna. De är verkligen inte goda!!!! Smakar bara fett och socker. Alla täckta med ett decimetertjockt lager av sliskig icing. Uääääh!!!!
Men, munkarna. Ojojoj. De gillar jag benhårt!


Om man handlar på Dunkin' Donuts så kan man faktiskt även köpa "hålen". Eller rättare sagt den del av munken som stansats ut för att göra hålet i munken. Jag gillar ibland "hålen" bättre än munkarna eftersom de är betydligt mindre vilket gör att man kan köpa hål från flera olika munkar och därmed prova olika sorter. Roligare än att tugga i sig en och samma munk. Detta är extra bra om man som jag har svårt att välja mellan olika sorter som ju alla ser smarriga ut. Just nu finns det ca 35 olika sorters munkar på Donkin' Donuts! Så det är verkligen svårt att välja. Ska man ha en "key lime donut", en "blueberrycake donut", en "apple crumb donut", en "chocolat frosted" eller "chocolate glazed" donut?? Eller ska man kanske gå för en med fyllning: "jelly filled" eller "vanilla kreme filled donut"? Nej, även om valmöjligheter är bra (och USA är ju verkligen valmöjligheternas land iallafall när det gäller konsumtion) så är de där hålen ofta en väldigt bra lösning. Då kan man ju välja åtminstone ett par tre stycken olika smaker!

Detta måste förresten vara en av de bästa affärsidéerna någonsin! Att kunna sälja "restprodukterna" också. Det som annars bara skulle gått direkt till avfallskvarnen. En kompis till mig berättade om ännu ett sådant fantastiskt affärsprojekt. Han hade hört talas (eller läst) om en "Stenåldersby" som man byggt upp någonstans för att locka turister. Det otroligt fenomenala med denna byn (ur ett "marknadsperspektiv") var att man tog betalt av turister som ville komma dit för att "bo och leva" i byn. Samtidigt tog man även betalt av turister som enbart ville komma dit för att titta på de som bodde och levde i byn. Är inte detta helt genialt?!?!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag tycker det låter som otroligt bra affärsidéer.
Kanske skulle man själv försöka sig på en bra idé att bli rik på?
Det svåra är bara att komma på något stensäkert sätt som samtidigt helst är roligt.

Anonym sa...

Jag älskar också munkarna på Dunkin' Donuts! Särskilt de som är fyllda med jelly. Mmmmm Mums.
Men det är kasnke inte konstigt att många amerikaner är så överviktiga med tanke på hur många olika typer av onyttig mat de har. Variationer och valmöjligheter i det oändliga!

Anonym sa...

Munkar från Dunkin är super! Fast jag föredrar Starbucks kaffet.