tisdag, september 18, 2007

Nu bär det av!

Så ska man alldeles alldeles strax iväg. Mot flygplatsen. Sedan swiiiiiiisch mot Sverige! Känns fortfarande ganska overkligt.
Men nu har jag packat. Varma kläder. Kappa. Tröjor. Skor. Paraply.
Och famförallt så har jag med alla dokument man måste ha för att kunna komma tillbaka in i detta landet igen.

När jag skulle se vilka dokument man skulle ha med sig för det visum jag har så blev jag ganska förvånad. På en av de hemsidor jag hittade där det fanns information om detta stod det att det var bra att ha med sig de tre senaste löneutbetalningarna, ett brev från arbetsgivaren att man fortfarande är anställd samt sin senaste deklaration. Oj! Det hade jag inte förra gången. Men bara för att jag såg detta nu så blev jag stressad och tänkte att "hm, det är bäst man har med sig det då." Så nu har jag packat ner en hel "folder" med papper, varav det ena är det jag vet att jag måste ha med mig. Men resten är mest "för syn skull" ifall de frågar i immigration när jag kommer tillbaks.

Det lustiga är att min handbaggageväska i stort sett var tom förutom mina papper som låg i en folder där och "skramlade". Det såg så tokigt ut, men pappren ryms ju inte i min lilla handväska så jag var ju tvungen att ha en något större handbaggageväska med mig för att kunna ha dessa dokument med på resan. Jag insåg efter att ha tittat ner i den nästan tomma väskan att det såg suspekt ut så jag packade faktiskt om. Så nu ligger min höstkappa där också. Och fyller upp det tomma utrymmet. Tänkte att den ska man ju ha när man går av i kyliga Stockholm så det passar bra att den finns lättillgänglig i handbaggaget också.

Så nu är jag redo.
Sweden - here I come!!!

3 kommentarer:

Annika sa...

Ha det så HIMLA mysigt i Sverige nu!!!! NJUT!!!
Ska kolla och se om du skriver rapporter hemifrån under vistelsen!
Sen ska vi hoppas att Immigration är snälla mot dig när du återigen landar här.
Have FUN!!!

Desiree sa...

Ha en trevlig resa och ha det riktigt bra i Sverige. Förhoppningsvis blir det inga problem då du ska in i landet igen. Ha det riktigt bra som sagt.

Saltistjejen sa...

Tack!

Är hemma nu och resan gick bra förutom att jag blir sämre o sämre på att sova på flyget... Så nu är jag lite seg.
Vi får se ifall det blir några rapporter. Allt beror på tid, vilkt som vanligt är bristvaran när man är i Sverige på besök.
Men jag ska försöka.