torsdag, maj 01, 2008

Dag 2 - Boston

Efter en frukost på hotellet där vi fått överväldigande service av vår kypare promenerade vi genom staden för att komma till Boston Duck Tours. Hela vår dag i Boston har jag redan skrivit om i detta inlägg, så här tänkte jag mest visa lite fler bilder från denna dag som började med underbart försommarväder, men som under eftermiddagen blev ganska kyligt. Här kommer alltså vår dag i bilder:


G på promenad längs med Stadsparken.


Stadsbilden är så otroligt annorlunda jämfört med NYC. här en liten gata som jag tyckte såg så idyllisk ut.


Blommande träd i parken.


G, svägerskan och Loff kollar kartan.


Ännu mer blommande träd i denna lugna stad.


Som sagt det är annorlunda här jämfört med NYC. Detta är i centrum och man ser knappt till någon trafik alls. Men otroligt vackert!


Här går vi på Newbury street vilket är ungefär som 5th avenue här i NYC skulle jag tro. Fina designeraffärer. Men oj så mycket mer idylliskt...!

Här är vår Duck Boat.


Och här väntar vi på att vår tur ska starta.


Dessa Duck Boats fanns i olika färger och denna parkerade framför vår "väntebänk", och det blev lite posering framför den då. Här är jag.


Och här är Loff och Svägerskan.


Vår guide tillika Celtics fan till Loffs stora lycka!


Dessa amfbiefordon går ju både på land och i vatten. Här är vi på väg ner i vattnet.


Boston från vattnet.


Ytterligare bevis på den otroligt vackra staden. Här med fantastiska träd i blom!

Väldigt mycket mer öppen stad vad gäller bebygglese. Den kändes verkligen som en skön småstad tyckte M och jag som ju är vana med NYCs täta bebygglese och med massor av trafik och gångare dynet runt.


Lite frusna efter den något blåsiga turen intog vi en god lunch på en restaurang.


Senare på kvällen var vi allla inbjudna till Svägerskans vänner L och J i deras fantastiskt vackra lägenhet i Beacon Hill. Här sitter G framför öppna spisen.


M pratar med J medan L pysslar i köket och Svägerskan pratar med G.


Sedan middag. Otroligt goda tacos!!! Här på bild är G, Svägerskan och L.


STORT TACK till L och J för er otroliga gästvänlighet och för den fantastiskt goda maten!!! En mysig, rolig och jättehärlig kväll på alla vis! Ni är alltid välkomna hit till oss om ni har vägarna till eller förbi NYC!

11 kommentarer:

Desiree sa...

Väldigt fina bilder än en gång Saltis. Vackert med alla blommande träd. Boston verkar vara en väldigt mysig och charming stad. Dit skulle jag som sagt väldigt gärna vilja åka någon gång. Du ser så fin ut med din söta gravidmage. Den ser inte alls stor ut utan bara jättefin. Är ert sverigebesök kvar ännu eller har de åkt hem?

Anonym sa...

Tack Saltis f�r att jag och M f�tt f�lja med er p� en s�n fin resa!

L�ngtar s� klart efter att f� se allt detta fina i verkligheten.

Sista april ig�r. Inga barnbarn h�r, s� vi s�g bara brasan i f�rbifarten. Det har varit s� soligt och torrt h�r l�nge nu i M�lardalen, s� det var nog ingen bra id� med eld.

�n en g�ng ett stort tack f�r allt jobb du lagt ner, med att visa allt det fina p� bloggen.

Anne sa...

Boston ser otroligt mysigt och vackert ut. Jag trodde inte Boston såg ut så, jag hade nog mer föreställda fantasibilder att det skulle vara mer som New York light. Av bilderna du visar känns det väldigt europeiskt på nåt sätt, inte som en typisk amerikansk stad direkt.

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja om ni har chansen tycker jag vekrligen ni ska besöka Boston någongång! Det är en vädligt mysig stad.
Kul att du gillar bilderna också. Och min mage ja, det är ett kapitel för sig.... Den är tydligen inte så stor (säger folk här) men jag känner mig som en flodhäst, hahaha!
Nu har M's familj åkt tillbaks hem. De reste i tisdagskväll, och är nu lyckligt hemkomna.


Lisa,
vad skoj att du tyckte om att följa med på resan!
Låter som ni haft en bra Valborg trots allt.


Anne,
Nej Boston är verkligen väldigt europesikt vad gäller byggnader och stil. Kanske är det därför man uppskattar detta så mycket som svensk?? Det är dessutom en väldigt "prydlig" stad och ren. Särskilt jmfrt med NYC.

Anonym sa...

Hej Saltistjejen!

L här. Det var supermysigt att träffa er och roligt kunnna bjuda alla på middag! Skoj också att ni gillade Boston. Hoppas ni kommer tillbaka snart... Vi hör av oss nästa gång vi kommer till NY!

Saltistjejen sa...

L,
Å vad roligt att du kollade in bloggen! Ja det var verkligen jätteroligt och underbart gott på er middag!! Hoppas som sagt ni har vägarna till eller förbi oss om inte alltför länge.
Och du! Anthropologie var ju en FANTASTISK affär!!!! Tack för att du gav tipset till A!!!! :-)

Petchie75 sa...

Jag tyckte också att Boston var en jättemysig stad när vi var där - som en skarp kontrast till NYC (som jag också gillar men den är ju inte mysig om man säger så...). Boston Common var en härlig, öppen park tyckte jag.
Jättefina bilder, det ser ut som ni hann med mycket på en dag.

Saltistjejen sa...

Petra,
ja Boston är helt klart en mysigare stad än NYC. Här är det mer lite wow-känsla just pga av att allt är så stort och det ryms så många olika typer av stadsdelar enbart på Manhattan.
Samt vad jag saknade i Boston var det mångkulturella som man vant sig så mycket vid här i staden. Men Boston var verkligen en prydlig och mysig stad!!!

Lullun sa...

Åh vad fina bilder. Boston verkar verkligen härligt! Tack för att vi fick titta med. :-)

Marianne sa...

Så härligt ni har haft det, och så fina bilder! Säger som Lullun: Tack för titten!

Saltistjejen sa...

Lullun och Marianne!
bara kul att ni vll hänga med och titta på bilderna! :-)