fredag, november 07, 2008

Vår långhelg utanför sta´n

På väg mot stugan. Höstfärger kantade vägen.


Stugan ligger vid Bear Mountain, och detta är Bear Mountain Bridge som sträcker sig över Hudson River. Naturen i områrdet är ganska kuperad och mycket vacker.

Stugan utifrån. Den ligger otroligt fint omgiven av träd, men ändå inte någon tät skog utan istället liknar den lövskog från södra Sverige där träden står ganska glest så att ljuset når ner till marken.





För ett tag sedan hade vi hyrt en stuga en bit norr om New York City. Jag såg otroligt mycket fram emot denna långhelg vilket jag skrev om här.
Jag har sedan dess inte haft tid att sitta ner och skriva ihop ett inlägg från denna underbara helg, men tänkte nu göra ett försök.
Det blir inte så mycket text utan jag hoppas att dessa bilder ska kunna göra något sånär rättvisa till de här fantastiska dagarna vi fick utanför stadens larm. Dagar då kylan började krypa inpå och hösten visade sig från sin allra vackraste sida. Löv i eldens färgskala, och det därspeciella höstlugnet som brukar infinna sig när sommaren bleknar bort.
Fyra dagar var vi i stugan. Jag hade lugnt kunnat stanna längre. Mycket längre. Om det bara funnits tid.

Inga kommentarer: