söndag, februari 22, 2009

Lite sociala aktiviteter från förra samt denna helgen

Förra helgen var inte enbart en helg då vi kunde njuta av en semla här i staden, utan även av lite släktbesök. M´s kusin K var nämligen på genomresa i staden tillsammans med sin familj. De var på väg till Miami och en kryssning men stannade ett par dagar i NYC. Självklart passade vi på att ses över en brunch. Det var Lill-Snorpans första möte med dem och både hon och de verkade trivas i varandras sällskap.

Här är M´s kusin K tillsammans med Lill-Snorpis. Till höger K´s dotter.


Lill-Skruttan trivdes med släkten!

Denna helgen har också varit en helg fylld med sociala aktiviteter, även om vi hann med en del lugnt mys också.  Igår var det dessutom en helg då M gjorde så många fysiska aktiviterer att hans kropp nog undrade vad han höll på med. På morgonen började han med att springa ett 5 km lopp i Brooklyn. Under tiden var jag hemma med Lill-Skruttan och hade det mysigt. Vi hann även med en fika tillsammans med ett par kompiar som kom på besök.

På eftermiddagen promenerade vi sedan till våra vänner i Harlem. En ganska bra promenad på dryga 50 block. Det tog väl en dryg timme ungefär. Väl framme hos våra vänner blev det till att kolla lite på 3D-TV, äta lite thaimat och umgås i glada vänners lag.

Lill-Skruttan hos M.


Här är U med Snorpis. Hon är även den som var Lill-Skruttans allra första barnvakt (förra sommaren när vi firade vår bröllopsdag med en middag ute).


Att sätta på sig 3D-glasögonen gjorde definitivt att vi alla flyttades tillbaks till 80-talet när de för första gången introducerades. Haha! Man såg exakt lika dum ut nu som då. Men 3D-effekten nu var faktiskt riktigt bra!

Minns ni när det begav sig på 80-talet?


Så sitter de på plats då glasögonen.

Vi fick dessutom stifta en ny bekantsskap. Det var med våra vänners två nya katter Thelma och Louise. De var otroligt fina om än något lite skygga, särskilt Louise. Här är Thelma som dock var väldigt kelig även om hon inte alls ville bli hållen. Men att gosa med henne när hon låg på golvet var inga problem alls.

Här är lilla Thelma, en nyfiken och kelig katt.


Efter maten blev det Wii Sports och Wii Fit för hela slanten! I stort sett hela kvällen var vi igång med detta. Tyvärr dog mitt kamerabatteri så det blir inga bilder från "wiiandet". Lite synd med tanke på att amn ser rätt rolig ut så det kunde nog har bliit rätt lustiga bilder. Det var verkligen jättekul med wii tycker jag! Vi fick oss många glada skratt. Men oj vad man blev trött. Stackars M som börjat dagen med sitt löplopp och sedan gått en långpromenad. Nu fick han testa diverse sporter och slutligen även "dansmattan". Kan säga att han var rätt trött idag. Så det blev mest en hemmadag för honom. Själv har jag träffat en av mina bästa vänner här och fikat på eftermiddagen. Det visade sig att vi är bjudna på bröllop i april! Det är de vännerna som nyligen berättade att de väntar barn. Det känns verkligen jätteroligt att de nu ska gifta sig också. De ska inte ha något stort bröllop men jag ser ändå fram emot det. De har tänkt att bjuda sina famijer och närmaste vänner.  

Kvällen avslutades med middag hos andra kompisar som spontant bjöd in oss. M var trött och ville helst inte lämna soffan vilket ju är förståeligt efter gårdagens överaktiva dag, så jag lämnade Lill-Snorpan hemma med honom och gick iväg ensam vilket nästan kändes lite lyxigt det med. Det är jätteroligt att ha henne med sig när man går bort, men det känns också väldigt skönt de gånger man inte har med henne eftersom allt blir enklare då. Man vet att man kan sitta och prata och äta ostört vilket är trevligt som omväxling.
Det blev en trevlig kväll men nu känner jag att jag är rätt trött så nu blir det nog sängen. Imorgon är det måndag och en ny arbetsvecka. Jag har väldigt blandade känslor inför jobbet just nu men det tror jag att jag kommer berätta mer om i ett kommande inlägg.









12 kommentarer:

Emmama sa...

Jag ar snart den siste manniskan som inte wii-at men det verkar sa kul! :) Och att ata middag ostort ar inte det vanligaste for foraldrar sa det maste varit skont! :) Kram!

Mia sa...

Visst blir man fast i wii-världen! Vilken lyx att äta middag själv utan barn. Även om man saknar dem så kan det var skönt ibland. Vi har en ständig kamp vid matbordet just nu med båda våra små. Ofta slutar det med att det äldsta barnet äter upp hälften av maten och att det yngste får gå från bordet. Kvar sitter de allra äldsta och är slutkörda! :-)

Saltistjejen sa...

Emmama,
det är verkligen skoj med wii! Särskilt om man är några stycken.
Hoppas nu att Gustav blir ordentligt firad och att ni alla får en bra födelsedag! :-)
kram!


Mia,
ja att äta ostört TILLSAMMANS med sin man och/eller vänner är verkligen en lyx! Här hemma blir det ju oftast att man turas om att äta varm mat, haha!
Kram!

Annika sa...

Jag vet, Wii är en drog!!! Och Wii fit är riktigt KUL!!!
Nu har vi dock inte "wii:at" i den här familjen på ett bra tag. Det blir ju så, det går alltid upp och ner. men jag gillar Wii! Mycket.
Så skönt att ni fick en ostörd middag i helgen. Lyxigt!!!
KRAMAR!!!

Marianne sa...

Vilken intensiv helg ni har haft, särskilt M! Men det låter härligt. Hoppas allt ordnar sig på jobbet, inte kul när man känner så där.

KRAM!

Saltistjejen sa...

Annika,
ja jag ahr bara testat det en gång tidigare och tyckte även då att det var skoj! Nu var det t o m ännu roligare! :-)


Marianne,
jo stackars M hade en vääääldigt fysisk helg, hahaha! Men han hämtar sig nog. Han ville ut och springa igen redan ikväll.
Jo då det kommer bli bättre med jobbet, men mer om det senare. Just nu är jag bara så himla omotiverad...
Kram!!

Lia sa...

Oj vad mycket ni har hunnit med! Jag vet inte alls hur det där med wii fungerar, men alla verkar tycka att det är riktigt skoj, så det måste nog provas! Vad häärligt med ett aprilbröllop!! Vi har två stycken att se fram emot i sommar, och det ska bli så mysigt. Jag tycker att det är fint, oavsett om man väljer kyrkan eller annan plats. Själv föredrar jag just lite mindre, intima bröllop, men smaken är ju som baken =). Och jag är nog som du: väljer hellre dyrare "snobbkaffe" för att få allt: atmosfären, smaken, utbudet mm. Starbucks ÄR ju underbart! Kramar

Saltistjejen sa...

Lia,
jo det var en ganska busy helg. Fast brunchen med släkten var ju faktsikt förra helgen! :-)
Och ja det skabli jättekul att få vara med när de gifter sig! Vi umgps ju en del med dem här och de var verkligen våra första vänner här i USA, så det känns lite speciellt!
Roligt att ni också ska på bröllop. De flesta av våra vänner har ju annars gift sig. Både en och/eller två gånger, så det blir kanske inte så många bröllop framöver i övrigt.
Hoppas nu du komer åt din blogg. Läste om dina bloggproblem.
Kramar!!

Anna, Fair and True sa...

Söta katter!

Vad var de ni tittade på med 3D-glasögonen? Bolt?

Millan sa...

Hahahah vad sota ni var med era 3D glasogon :-D. Vilken kul och valdigt social helg ni verkar ha haft!!
Jag tror jag varit har och last fyra ganger de senaste tva dagarna o varje gang jag ska lamna en kommentar sa ar det nagot (las: ett av barnen) som kommer emellan. Men nu sover bada tva :-).
Vad lyxigt ni har det pa jobbet med en sa fin kaffemaskin. Och smart egentligen att alla kan kopa sina egna pods!! Pa mitt jobb har vi bara en vattenkokare och pulverkaffe. Ingen hojdare!
Coola namn era kompisar har pa sina katter forresten!
Kramis

Taina sa...

De där 3D-glasögonen är väl för roliga. Kommer så väl ihåg när de kom och sedan kom det flera tidningar där du behövde använda dessa glasögon för att läsa. Sonen läste, eller rättare sagt tittade i dem, när han var liten. Det var tidningar om dinosaurier och där satt lilleman med sina cooöa glasögon. HAHAHA!
Wii konsolen köpte jag i julklapp åt flickorna. Nu spelar vi som TOKAR och jag bara älskar alla sportspel. Vi har inte skaffat dansmattan än. Det hade vi till playstation 2 i Sverige och det har blivit många kvällar i goda vänners lag på denna matta.
Ha en fin måndagkväll.
Kram

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
vi kollade lite på ett avsnitt ur Chuck (heter den väl TV-serien) som tydligen visats i 3D.


Millan,
haha så är det ju ofta med barn. Och du har ju två!
Trist med pulverkaffe. Jag gillar inte det så mycket faktiskt. Då dricker jag nog nästan hellre påste...
Kramar!!


Taina,
Oj så det finns tidningar också med 3D! Där ser man. Kul att ni har wii. Kan tänka mig att det är ngt som man kan ha kul med hela familjen oavsett ålder! :-) Jag tyckte det var jätteroligt.
Kram!!