tisdag, februari 10, 2009

Utmaningen antagen!

Blev utmanad häromdagen av Mammigranten.
Utmaningen handlade om att jag skulle visa det 7:e fotot ur min 7:e fotomapp här på bloggen. 
Utmaningen är lite lik inlägget Annika hade för ett tag sedan där hon visade det gångna året genom att lägga ut 1:a fotot från januari, 2:a från februari, 3:e från mars osv vilket jag tycker var en jättekul idé.

Mitt 7:e foto ur fotomapp 7 i år blev detta.
Ingen mindre än Lill-Skruttan i hoppgungan som vi köpte strax efter att vi kommit tillbaks hit från Sverige. På lite kaxigt Bronxmanér så har hon luvtröja på sig och luvan är självfallet uppfälld.
Kan även meddela för er att det på tröjans rygg står 
Peace
Love 
Baby
med lite småglittriga bokstäver i rosa och guld. Coolt eller Kitch? Tja det får man avgöra själv. Men med tanke på att hon påbörjade sin ankomst i en tunnelbanevagn i Bronx tyckte jag att lite småblingbling och yo´yo´attityd kunde passa.  Fast på just den här bilden ser hon ju inte så värst kaxig ut direkt...


Skickar utmaningen vidare till alla som vill vara med! Denna gång ta 8:e fotot ur er 8:e fotomapp och visa på bloggen.

5 kommentarer:

Annika sa...

Gullig bild av the gangsta baby!!
ja, den hör utmaningen är lite lik den jag själv körde...
Jag tar kanske efter i nästa vecka!!
Lite kul!!
Kram från ett otroligt varmt och blåååååsigt DC!!

Susanna sa...

Hej, tog mig an din utmaning och resultatet finns på min blogg!

Gillar din blogg, men har nog aldrig lämnat en kommentar!

Hälsningar från Susanna som bor i Nairobi, Kenya

Saltistjejen sa...

Annika,
Ja visst var den lik ditt inlägg! Tyckte det var skoj så jag antog utmaningen. Kanske får jag se en utmaningsbild hos dig senare då? :-)
Kramar också från ett blåååååsigt NYC!

Susanna,
å vad roligt! Jättevälkommen till bloggen! Jag blir alltid så glad när ni läsare lämnar ett litet avtryck här genom att skriva en kommentar! :-)
Häftigt att du bor i Nairobi!! Det låter väääldigt exotiskt i mina öron!
Så roligt att du antagit utmaningen också. Nu ska jag kolla på din bild!
Kram!!

Desiree sa...

Kul utmaning. Jag kanske hakar på. Det var iallfall en väldigt söt bild du hade på Ella.

Anne sa...

Haha, klart damen ska ha lite yo' yo' attityd och blingbling. Jag tycker hon är sååååå söt, hon blir bara sötare för varje dag (om nu det är möjligt :) ).