tisdag, februari 10, 2009

Vanlig morgon

Allt gick som vanligt denna morgon.
Restid idag var ca 65 minuter. En helt vanlig morgon alltså. Skönt!
Lill-Snorpan var på riktigt bra humör igår när febern var borta. Men hon åt dåligt så helt bra var hon nog inte. Natten har också varit väldigt "orolig". Hon har vaknat stup i kvarten så idag är jag trött. Känns som om jag aldrig riktigt kom in i någon form av djupare sömn. Men är ändå på hyfsat bra humör och försöker väcka mig med en mugg gott kaffe.
Hoppas att ni alla får en riktigt bra dag idag!

10 kommentarer:

Annika sa...

65 minuter är ingen dålig pendlingstid! TUR att du trivs så bra på jobbet.
Inte kul det där med sömnen, att den blir så sönderhackad. jag hoppas att den här natten ska bli bättre.
KRAM!!
(nå åtminstone är det då varmt)

Saltistjejen sa...

Annika,
nej jag pendlar ju drygt 1 timme enkel väg om allt går som det ska. Det är lång pendling. Tyvärr väldigt vanligt här i NYC. De flesta har långa pendlingstider till jobbet. Oavsett om det är via buss, tåg eller bil... Nackdelen med att bo och arbeta i en så stor stad.
Innan vi fick abrn tyckte jag det var rätt ok ändå, men nu känns det jobbigare. jag försöker dock läsa och/eller sova på tunnelbanan för att utnyttja tiden.
Vi har 4 grader här idag. Inte supervarmt men ändå inte vinterkänsla.
Kramar!

Desiree sa...

Låter bra Saltis att allt har gått smidigare idag och denna morgon. Men det är en bra sträcka du har att resa varje morgon. Jag beundar dig för att du orkar och stiger upp tidigt för att resa denna sträcka till jobbet varje dag och sedan hem förstås. Ha en bra dag.

Emmama sa...

Det ar en bra stracka det. En timmes pendling enkel vag kraver sin kvinna! :) Ha en skon kvall! Kram!

mammigranten sa...

Utmanad

Saltistjejen sa...

Desiree,
jo det är en lång commute. Men man vänjer sig ändå på ngt kosntigt vis. Och det amn msåte det gör man. Så r det ju... Men visst kan det vara vääääldigt seeeegt att komma ipp på morgnarna...haha!


Emmama,
japp och här är kvinnan! ;-)
Hoppas ni har en bra kväll ni med!
kram!


Mammigranten,
Hm, utmanad?? Kanske även utmattad...??!! ;-)
Hm blev lite förvirrad nu... Jag ska kolla din blogg nu och se vad du utmanat mig i?
Kramar!

Saltistjejen sa...

Mammigranten,
AHA!!! NUUU såg jag och fattar!
Ska bara kolla lite mer vad "mappen" är för ngt?? Är det fotomapp då eller?
Hm ska kolla...

Anna, Fair and True sa...

Skönt att du slapp en till sådan maratonpendling! Antar att du bara ville vända hem igen

Suzesan sa...

Tur att du slappa sån skitresa som förra resvägen iallafall. Stackare.
Jag beundrar er som orkar jobba OCH ha småbarn. Strongt!
Hoppas natten blir någorlunda lugn så du/ni får sova.
Kram
Susanne

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
ja det är alltid skönt när det klaffar och itne tar längre tid än det måste.


Sezesan,
ja att lägga på ytterligae 1,5 timmar på min pending är inget jag gillar! Blä!!
Och inatt är det min tur att svoa på soffan! Jippie!!!!! Så då ska det nog bli sova av! :-)
Kram!