måndag, juni 22, 2009

Varför går det så in i norden trögt?????

Trots tre rejäla muggar kaffe. Med mycket mjölk.
Trots att jag har som "morot" att jag ska få kasta mig över min bok "Människohamn" ikväll när jag väl är hyfsat färdig med denna presentation.
Trots att jag egentligen tycker att det är skoj att göra och ge presentationer. Iallafall oftast.
Trots att jag känner att detta är jättebra för min egen del också - att sammanfatta projektet och läsa in mig lite på både bakgrund och metoder. Ännu en gång.
Trots att jag verkligen vill kunna ge en bra presentation. Denna min första på mitt nya jobb.
Trots att jag faktiskt tycker att jag ganska ofta är rätt bra på just detta. Att presentera.

Ändå.
Det går så trögt så trögt.
Allt tar sådan tid och jag kan inte riktigt hitta motivation.
Det jag önskar allra mest just nu är semester. Att få vara ledig.
Låta tankarna fara dit de vill. Få sova. Vila. Läsa lite böcker. Umgås med familj och vänner.
Bara vara. Ta timmen som den kommer.
Kanske spelar det också in att det inte blev någon kvalitetssömn inatt.
Lill-Skruttan sov inte så bra. Med resultatet att varken M eller jag gjorde det heller.
Jaja, får väl försöka lite till. Men snart kommer de hem och då får jag nog ge upp tills imorgonbitti. Men det är ju en dag imorgon också. Haha, presentationen är inte förrän på eftermiddagen. Så några hektiska timmar framför datorn lär det väl bli.
Än finns det hopp.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, jag sitter i samma sits - ska skriva en utvärdering till vårt parfymevenemang på AF, ska lämna in det imorgon... Har dragit på det hela dagen men nu sitter jag här och kliar på mina myggbett istället för att skriva! Sov också dåligt inatt, vaknade vid 02 av att jag svettades som bara den och sedan kunde jag inte somna om... Borde nog ha satt på AC:n ett tag men då hade väl O vaknat :-(
Lycka till, hoppas att det släpper snart och inspirationen kan flöda!

Saltistjejen sa...

Oj! Hahaha! Tyvärr har min inspiration inte riktigt infunnit sig. Dessvärre. Nu har jag gett upp. För trött tror jag.
Det får bli hårdjobb imorgon istället....
Hoppas det gått bättre för dig!
kram!!

Carl Bruder's personalia sa...

Jag vet precis hur det kan vara. Det går inte att vara på topp hela tiden. Jag tror att bristen på just sömn spelar in en stor roll här. Jag hoppas du lyckas knåpa ihop något som du tycker är ok. Jag tycker du ska vara snäll mot dig själv och låta detta bli en bra presentation men den behöver inte vara helt perfekt eller den bästa även om jag vet att man gärna vill då det är första på nya jobbet. Hoppas att du får sova i natt och att allt känns bättre imorgon. Jag tror nog att din presentation kommer att gå jättebra iallfall.

Kram och sköt om dig.

Taina sa...

Inte kul. Hamnar jag i den sitsen brukar jag se till att iaf 80 % är klart innan jag går och lägger mig. Dvs jag tror att 80 % är klart. Sedan när jag vaknar och ska göra resten på morgonen så ser jag allt med nya ögon och fixar de resterande 20 % och sedan finslipar jag...Men det är inte lätt när man inte fått sova. Nu håller jag tummarna att du fixar motivationen på något sätt.
Kramen!!!

Marianne sa...

Hoppas du har sovit gott så att inspirationen och motivationen har återvänt! Fast du fixar det säkert jättebra ändå!

Jag sov också uruselt i natt, drömde att Klas hade flyttat på hyllor och korgar i diskmaskinen så att det var svårt att ställa ... Hahaha, hemmafrurollen har gått mig åt huvudet! Dags att jobba lite tror jag, ska koncentrera mig på det ett tag : )

LYCKA TILL I DAG!
KRAM!

Sanna sa...

Lycka till! Du fixar det bra.

Millan sa...

Hoppas att det gar jatte bra idag!! Forstar kanslan av att bara vilja att det ar over nu sa att du far tanka pa annat och slappna av lite! Det ar svart att gora det nar man har saker hangades over sig. Du ska ska att det gar kanon sa fort du star dar uppe och presenterar.
Kram!!

Annika sa...

Det tror jag också, att det är bristen på sömn som gör sig påmind.
Jag tror ocksp att det kommer att gå jättebra, Saltis!
Det är idag det äger rum. TÄNKER på dig!!
KRAM!!!

Saltistjejen sa...

Carl,
eller jag tror det är Desiree????
nej jag har faktiskt inte så hårda krav på mig själv inför denna presentation. Den känns mer som att informera alla vad jag egentligen jobbar med och vilka mål och syften det är samt ge lite bakgrund. MEN man måste ju ändå GÖRA de där bilderna....!
Nu idag ska jag vara DUKTIG!!
Hoppas du får en fin hemresa!
Kram!!


Taina,
haha! Tror jag gjorde ca 60% igår innan jag gav upp. Idag ska jag vara duktigare!
kram!


Marianne,
tack! Jo natten var något bättre, men tror Lilltjejen går igenom ngn fas nu för hon sover rätt oroligt. Särskilt från kasnke 3 eller 4-tiden på natten-morgonen och framåt.
Haha vilken lustig dröm!!!
kram!


Sanna,
TACK vad gulligt!


Millan,
ja det är altid skont när man gjort det klart. SKönt att inte ha det hängande ver en. Längtar tills dess!
Kramar!


Annika,
jo det är nog det. Plus lite att et alltid är jobbigt att sätta sig och börja göra en presentation från scratch. Tycker jag.
Tack vad du är gullig!!
Läste förresten ut Mnnikohamn igårkväll!
Ojojoj! Tycker det är hans bästa faktiskt!!! Gillade den oerhört mycket! Som vanligt sådana fantastiska porträtt och persongallerier. Exakta tidsskildringar och ja, vad mer kan man säga??? Känner mig nästan lite ledsen över at jag läst ut den. Redan.
Vad tyckte du?
Kraaaam!!

SweFlo sa...

Den boken ligger och väntar på min Sony eReader! Så fort det här projektet är klart ska jag läsa den. Tack och lov för det svenska e-boksbiblioteket som låter mig ladda ner hur mycket böcker och långa i 28 dagar GRATIS! Annars hade det inte blivit så mycket svenska böcker för min del tror jag.

Saltistjejen sa...

Sweflo,
å jag JKUST DET!!! DU har ju OCKSÅ en sådan där läsplatta som marianne har! Jag är bara såååååå sugen på en! Tror det kommer bli en senare i år men vet inte riktigt när. Vill läsa in mig lite emr först och kolla. Sedan sa de på Sony att de kommer släppa en ny version igen nu till jul. Kanske ska man vänta och önska sig i juklapp?? De kostar ju lite...
Boken var iallafall SJUKT BRA!!!!!! Jag tycker detta var ahns bästa hittills! Fast det är svårt att jämföra också. För de är ju alla rätt olika och det är olika tankar som sätts igång hos mig när jag läser de olika böckerna. Men som sagt, denna var super!!! Känner mig nästan lite avis på dig som fortfarande har din läsupplevelse framför dig!
Kram!!