tisdag, augusti 18, 2009

The Unstoppable Force - The Movie

20 kommentarer:

Marianne sa...

Vilken underbar movie! Den vill jag se fortsättningen på! Hon är ju otroligt duktig! Vad fort det går. Och upp och ner för en ramp är nog inte det lättaste, särskilt inte nerför. Ja nu får ni nog springa benen av er, ni också. Kanske tur att ni inte har så stor lägenhet?

Så himla bra med en Ouch Report, så man vet vad som har hänt och vad som har gjorts. Så behöver man inte undra och hålla på att tvätta sår i onödan, för det är inte så kul när någon kommer där och ska skrubba på någonting som gör ont.

Haha, tur att ni har glasdörrar för bokyllan : D

KRAMAR!

Anonym sa...

WOW!
Här ligger Leon i lä..han går inte än men det händer nog vilken dag som helst. Han har bara tagit ett par myrsteg mellan mig och Tom.

Gud, så söt hon är!!
Det är så skoj att se filmer på henne.
Jag ska uppdatera min blogg snart och lägga ut en liten film på en babblande Leon tror jag.

KRAM!

Sabina sa...

Vilken supersöt liten tjej!

Jag snubblade hit av en slump någon gång och nu brukar jag läsa.

En sak jag funderade på, som du kanske känner till eftersom du verkar jobba på labb, är denna:

http://www.storkhjalp.com/Fertilitetsmonitor.asp

Kan det verkligen funka? Jag känner ingen annan som har koll på sånt, så jag chansar på att du kanske vet.

Annika sa...

Men Saltis!! GUD vad söt hon är ALLTSÅ!!!
Jag smälter. Karolina också som står här bredvid mig. Vi ska nog ta en liten tripp upp till NYC snart tror jag :-)
Det vore ju så KUL!!!
Kram!!

Saltistjejen sa...

Marianne,
ja det är bra med ouch report. Fast jag tror att själva anledningen till de har ngt att göra med att man inte ska kunna komma i efterhand o h stämma dem eller så. Känns lite främmande för en annan...
Glasdörrarna satte vi faktiskt dit nyligen när vi gjorde en barnsäkringsräd här hemma. Lås på skåpen i köket, ny TV bänk med dörrar samt glasdörrar för bokhyllorna. Och så säkrade vi själva bokhyllorna i väggen också så de inte kan välta.
Kram!!!


Jess,
vad roligt att se dig här!
Hioppas allt är bra.
Jag lämnade en kommentar hos dig för ett bra tag sedan men kom sedan på att jag nog var ionloggad som maken. Var vid hans dator.
Om Leon tar myrsteg är det nog definitvt på gång! Ella började exakt så! Sedan sa det bara pang och tre dagar senare gick hon...! :-)
Så han babblar mycket? Haha! Ella också. Man skulle sååååå gärna vilja förstå vad hon vill säga.
Kram till er alla!!

Sabina,
hej! KUL att du gillar bloggen.
Du jag ska kolla upp det där lite och återkommaq om jag tror att jag kan få ut ngn bra info.
Stor kram!


Annika,
haha JAAA det vore skoj om du och K kommer hit snart!!!! Då har Ella säkert börjat springa runt för fullt.
KRAAM!

Victoria sa...

En sån duktig tjej!!

Saltistjejen sa...

Vic,
ja nu tränar hon gång mest hela tiden! :-)

Anonym sa...

Ha ha, rolig film och jättekul att se mer av Ella som går! Hon är så duktig och så roligt att hon bara studsar upp igen (eller ja, ibland med hjälp av mamma eller pappa) och fortsätter att gå. Härligt att ni kan öva i korridoren utanför lägenheten!
Om några veckor kan hon öva i sanden i Puerto Rico!!
Verkligen intressant med en ouch report och det nya namnet ;-)
KRAM!

Saltistjejen sa...

Sabina,
jag kollade just upp din länk.
Hm, jag har faktiskt ingen aning om ifall detta är pålitligt eller ej. Själv använde jag ägglossningstester när vi höll på att försöka få till det. Jag vet inte ifall du läst tidigare inlägg men jag har skrivt lite om att det tog rätt lång tid för oss innan jag blev gravid. Så jo det blev en hel del ÄL-tester....
Men om du vill prova detta så gör det en gång och se ifall det verkar fungera. Eller är det väldigt dyrt?
OM du testar det får du GÄRNAhöra av dig och berätta hur du tycker det fungerar!!! Jag är nyfiken! Det är ju kanske lite privat så du behöver ju inte lämna en öppen kommentar här ifall du inte vill utan kan maila mig.Adressen står i högerkolumnen här i bloggen.
Lycka till nu!
Kram!

Saltistjejen sa...

Petchie,
japp fast sandgång är nog lite svårare. Hon har inte riktigt fått in det där med att lyfta på fötterna ifall något ligger på golvet så är det inte plant snubblar hon lätt. ;-)
Men tills vi kommer till er i PR så har hon kanske blivit gå-expert! :-)
Tänk att vi kommer ses imorgon! SÅÅÅ kul!
Kramar!!

Anne sa...

Ååååhhhh, hon är så söt!! Ett riktigt charmtroll med bus i blicken. Jag tycker dina filmer är så mysiga, hur proffsiga som helst också med alla de där coola texterna. Haha, The unstoppable Force, så rätt ju!
Det är så imponerande att det kan gå sådär snabbt, när de liksom verkar komma på tricket och börjar ta stapplande steg så dröjer det sen bara några dagar innan de går på "riktigt" och flyger runt. Så sött också när hon vinglar ner påd en där blöjbaken och sekunderna senare är hon på gång igen. Superkul se film så här, även för alla era familjer och vänner där hemma som får se henne i action.

Desiree sa...

Wow, Grattis! Way to go girl! Härligt uttryck med "unstoppable force". Jag tycker det är underbart att hon håller upp amrarna ovanför huvudet, som en sann vinnare som tagit sig över mållinjen. Go Ella, go! Nu får ni nog barnsäkra hemmet på ett nytt sätt ;-)

Taina sa...

Oscar vinnaren för bästa regissör: SALTIS!!

Oscar vinnaren för bästa kvinnliga huvudroll: ELLA!!!

Saltistjejen sa...

Anne,
ja det är svårt att fölrstå hur något kan vara näst intill omöjligt ena dagen och sedan hur naturligt som helst nästa. Man önskar man var lite likadan själv men den förmågan har tyvärr försvunnit med åren. ;-) Numer tar det rätt lång tid för mig att lära mig ngt nytt...
Kram!


Desiree,
jo visst var det roligt beskrivet av dagispersonalen! :-) och det känns som om det stämmer bra haha!
Jo vi får nog fundera på ytterligare barnsäkring nu. men vi insåg iallafall att vi har relativt bra säkrat nu jämfört med vänner som har bebisar eller inte har barn alls.
Kram!


Taina,
:-D

Suzesan sa...

Hahah vilken gullunge hon är. Jisses redan upp och ner för en ramp. INTE illa. Full fart från början och vilken rolig film. Bra gjort. Moviemaker.

Tänk vad ni får springa sen när ni är ute...!
Ha en bra kväll
Kram
/Susanne

Saltistjejen sa...

Suzesan,
visst är det full fart. på henne och på oss....! ;-)
kram!

Västmanländskan sa...

Vilken liten goding hon är!

Sabina sa...

Tack för inputen, jag lovar att maila om jag testar det!

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
haha! Ja det är hon allt!
:-)


Sabina,
ja gör gärna det!!!
jag är nyfiken på hur det fungerar!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Haha vad rolig du är med dina filmer! Eller era kanske jag ska säga! M kanske också är med och producerar!

Det är tur att barn har blöja, den tar ju emot litegrann när de faller, i alla fall på rumpan!

Stackars Ella förresten! Ni har alla intressanta och färgglada saker bakom glas så hon kan se dem men inte komma åt! :)