lördag, januari 30, 2010

Förberedelser

Det är natt mellan lördag och söndag. Halva helgen har passerat. Halva är kvar. Hur är det nu? Är glaset halvtomt eller halvfullt? För min del känner jag att just denna helgen redan är mer eller mindre över. Iallafall vad gäller "ledighet". Jag har en presentation på måndag som jag bara börjat fila på. Alltså är det ganska mycket jobb kvar. Eller "let´s face it". Det är inte ganska mycket jobb kvar. Stryk ganska och byt ut det mot väldigt så ligger det nog närmare sanningen. Allt handlar såklart om ambitionsnivån. Vilken höjd siktar man mot?
I nuläget känner jag det mest som om jag endast vill ha det avklarat.

En gång i tiden tyckte jag om att ge presentationer. Att prata inför folk. Att visa snygga flashiga powerpoint bilder. Att få med mig åhörarna. Se att de kunde följa min tankegång och förstå vad jag ville berätta för dem.

Nu känns den tiden långt bort.
Tyvärr.
Jag känner mer och mer att jag inte har den tid som krävs för att förbereda mig på det vis jag skulle vilja. För att kunna ge det där lilla extra. Kanske handlar det även om engagemang. Det är så mycket annat runtomkring mig som pockar på uppmärksamhet. Svårt att få fatt i den där riktiga motivationen.

Fast visst. En sak är sig faktiskt lik. Jag tycker hemskt hemskt mycket om att ge presentationer. Efteråt. och hemskt hemskt illa om att ge dem. Innan.


Ojojoj vad jag längtar till just Efteråt.....




7 kommentarer:

underytanjag sa...

Känner igen mig.. verkligen.. Lycka till!!

olgakatt sa...

Uff, dessa trösklar i livet! Håller en tumme i morgon måndag!

KARLAVAGNEN sa...

På presentation bara, lycka till! Vet precis hur du menar. En allmän reflektion över att ge presentationer: Läste någonstans att kvinnor talar för fort när vi ska berätta eller presentera något, så det brukar jag tänka på att inte göra. Det stämmer också; män talar långsammare, tar pauser etc.

Lycka till! Kram!

Annika sa...

Jag förstår att du längtar tills det är ÖVER!!
OCH snart är det ÖVER!
Jag har all förståelse i världen för hur du känner JUST nu.
Kram!

anna of sweden sa...

Lycka till! Och hoppas att det blir en mysig söndag ändå. Trots förberedelserna.

Kram!

Taina sa...

Så där blir det ibland. Förra söndagen satt jag med förberedelser och bör börja med ett stort igen. Det tar liksom aldrig slut. Men det är som du säger, så skönt efteråt! Och den kommer ju, fortare än man anar. Koka några koppar te och ha målbilden framför dig hela tiden du jobbar. Det brukar hjälpa mig. Målbilder är bra!

Lycka till nu!

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

underytanjag,
tack!


olgakatt,
ja det är inte alltid så jättekul, men vissa sakerbara måste man göra.
Tack för tummen! Den lär behövas.


Karlavagnen,
tack!!och jo jag pratar i allmänhet för snabbt. haha i verkliga livet också. Inte enbart under presentationer. Jag försöker ofta tänka på det. Och sakta ner. Ibland lyckas jag ibland inte.
Kram!


Annika,
ja imorgon såhär dags har jag det bakom mig. Åtminstone för ett par månader framöver.
Jaja, det är som det är just nu. Noll motivation, men ibland måste man snickra trots att man tappat bort verktygslådan...


Anna of Sweden,
tack!
Jo söndagen har varit jättemysig fram tills nu. Så det är man glad för iallafall.


Taina,
tack! ja du är ju en klippa på presentationer! kasnke kan jag leja ut det till dig nästa gång?!?!? hahaha!!!
Och ja, jag ska försöka komma in i den där "andra andningen" för då brukar jag t o m tycka det är skoj att GÖRA presntationerna. men just nu kämpar jag i motvind. Men man får spotta i nävarna och ta nya tag på tangenterna!
KRAM!