onsdag, juni 30, 2010

Sjuk

Igårkväll började jag känna mig riktigt dålig. Ni vet när det kryper i hela kroppen på ett obehagligt vis. Ont i halsen. Ont i lederna. Inte roligt alls.

Vi var ju och grillade och jag började känna av det redan då, men kunde hålla ut tills vi gick hem vid halvåttatiden. Men då kände jag att det inte gick längre. Jag frös och mådde otroligt kass. Det blev sängen. Stupade vid åttatiden och Lill-Skruttan fick lägga sig med mig. Hon var nog lite orolig eftersom jag inte var som vanligt och jag fick förklara för henne att jag var lite sjuk och därför lite trött. Hon pendlade då mellan att bli lite irriterad på mig för att jag inte pratade med henne som vanligt i sängen och att vara "ompysslande". I början tog hon tag i mitt ansikte med båda sina små händer och sa "Look me mommy!" flera gånger. Men när jag förklarade att jag var sjuk så började hon istället klappa mig på kinden och säga "Mommy lite schuk". Och när jag sa att jag ville ha täcke på mig för att jag frös kröp hon intill mig och klappade mig på magen och sa "Mommy lite cold" med tröstande röst.

Sedan somnade jag och tydligen gjorde hon också det. Vaknade till vid midnatt och gick upp för att dricka lite vatten men somnade sedan om igen och vaknade i morse vid åttatiden igen. Idag mår jag bättre. Tror febern jag hade igår (jo för jag frös och svettades om vartannat under kvällen/natten) är borta. Däremot känns kroppen fortfarande väldigt konstig. Och halsen öm och svullen. Så nu tar jag det lite lugnt. Skulle helst stanna hemma hela dagen men har saker på jobbet som jag bara måste göra idag. Men jag tror det får bli i eftermiddag.

9 kommentarer:

Desiree sa...

Krya på dig stackare. Du får ta det lungt idag och bara göra det du absolut måste på jobbet och sedan ila hemåt och softa och vila. Hoppas det går över lika snabbt som det kom.

Kram!!!!

Marianne sa...

Usch det där låter inte roligt. Skönt i alla fall att febern har gett sig, då mår man i alla fall inte LIKA dåligt som när den är hög. Kan ingen annan göra det där på jobbet åt dig?

Gullegumman som tröstar dig när du är schuk!

Krya nu på dig ordentligt och FORT!
KRAMAR!!!

Anne sa...

Neeeeej, ingen trist förkylning eller liknande nu. Låter dock bra att höra du känner dig bättre och som att febern är borta. Vet vad du menar med den där känslan i kroppen, man känner bara att något inte är hundra. Säger som Desiree, hoppas att det går över lika snabbt som det kom. Ta hand om dig och krya på dig snabbt! KRAM!

Anna, Fair and True sa...

Låter inte kul, krya på dig!

Annika sa...

HATE IT!!
Jag blev förkyld ombord på planet...och nu är jag lika hes som du var i DC ;-)
Kinda sexxxxy, right? ;-)
Du är värre däran än jag. FEEL better!!
Kram!!

olgakatt sa...

Elände! Du får kanske tagga ner litet... Det börjar bli en aning för ofta, det här.

Taina sa...

KRYA PÅ DIG!!

Kramar

Petchie75 sa...

Åh nej, vad tråkigt att vara sjuk, speciellt om du har en massa på jobbet som inte kan vänta. Men med en sådan söt ompysslare som lill-skruttan förstår jag att du redan känner dig bättre ;-)
Stor kram!

Saltistjejen sa...

Tack all ni för era gulliga kommentarer ovan!!!