torsdag, augusti 05, 2010

På svensk mark

Så har vi landat. Allt har gått bra. Det enda jobbiga var att vi fick vänta ett tag i flyget innan det lyfte, och medan vi stod i kön var det olidligt hett inne i planet. Fel på luftkonditioneringen och svetten rann. Det hela blev dock bra när vi väl var i luften. Jag fick sedan en mycket enkel flygning eftersom SAS placerat oss på olika rader. M tog då Lill-Skruttan eftersom jag ju kommer att få ta hand om henne ensam på hemvägen. Hon var dock otroligt duktig hela resan! Nu sitter vi på Arlanda och väntar på vårt flyg till Malmö. Tyvärr gick inget flyg ner dit förrän på eftermiddagen så vi är tvungna att slå ihjäl många timmar här. Vi hade först en plan att ta Arlanda Express in till stan och tillbringa ett par av timmarna där. Men den planen ändrades snabbt då vi insåg att en tur och retur skulle kosta oss ca 600 kronor! och detta var ändå ett rabatterat pris. Om vi skulle betala det vanliga biljettpriset skulle det kostat hela 920 kronor!!!!! Otroligt vad DYRT! Nu har vi fikat och förutom att M och jag känner oss lite slitna samt att vi alla tre är i desperat behov av en dusch så är det bra med oss. Lill-Skruttan är på strålande humör och min huvudvärk är bortblåst. Vatten, Ipren och kaffe var den perfekta trippelkombon. Nu är det blöjbyte som står på schemat. Sedan får vi se.

16 kommentarer:

Stef sa...

Hmmm skönt att ni är framme men SAS framstår mer och mer i mina ögon som ett dåligt flygbolag. Vi hade ingen bra upplevelse med SAS nu när pojkvännen flög sist.
Och fy vad dyrt med transport, det är ju löjligt!

Hoppas ni är framme nu!

kramar

olgakatt sa...

Välkomna till fosterjorden!
Vi ses om ett liiitet tag!
Hälsa M att jag just lagt min beställning på 4:an, telias extraerbjudande till oss gamla ifånar går ut idag.

Mrs Clapper sa...

Åh välkomna till Sverige! Synd att vi inte hade bättre väder att bjuda på! Hoppas att ni får en riktigt bra vistelse!

Petchie75 sa...

Välkomna hem!! Hoppas att flyget till Skåne går lika smidigt och att ni får en riktigt fin vistelse hemma!! Arlanda Express är så otroligt dyrt, jag försöker att alltid ta flygbussen istället när jag inte har bråttom.
KRAM!

Sporty Spice sa...

Trist med så lång väntar och OMG vad svindyrt det var med Arlanda Express! Det är ju billigare att ta taxi för sjutton gubbar!

Jag har suttit fast på just Arlanda några gånger och då har jag gått till Arlanda Sats och tränat. Perfekt tidsfördriv! =)

Taina sa...

Härligt att vara framme kan jag tänka mig. Njut av tiden i Svedala nu!

Kramisar!!!

Marianne sa...

Skönt att allt har gått bra så långt! Antar att ni är framme i Skaune nu. HA DET JÄTTEBRA!

KRAM!

✿Ewa sa...

Välkomna hem till Svedala :). Hoppas att ni får en fantastisk tid här och att ni både hinner träffa alla och vila upp er.

*storakramar*

KARLAVAGNEN sa...

Välkomna hem! Jag lurar på om det inte finns duschar att låna/hyra på Arlanda. SAS är verkligen inget höjdar bolag att resa med.

Anonym sa...

Så skönt att höra att allt gått bra med flygningen över den stora pölen.
Jag som fick för mig att det var på fredag ni skulle åka. Lite synd för annars kanske vi skulle setts på Arlanda. :)
Vi har nästan packat klart och omorgon lyfter vi.
Jag checkar alltid in online och kan på så sätt välja säten. Tur för nu kan hela familjen sitta tillsammans.

Ha det underbart i Sverige!
KRAM!

Anne sa...

Skönt att allting gått bra! Hoppas sista etappen ner till Skåne går finemang också. Du milde vad dyrt Arlanda Express var!!! Har aldrig tagit den så aldrig kollat upp priser, svindyrt var ordet.
Hoppas det blir en fin vistelse för er alla! KRAM

Anna, Fair and True sa...

Välkomna till Sverige! Vi är tillbaka där själva den 10 augusti så om ni kommer vara i Sthlm någonting säg till! Vore så kul att ses!

Arlanda Express är så onödigt dyrt! Dock har de en s k tretimmarsbiljett, dvs om man bara ska fram och tillbaka, kollade ni den? Men annars kostar de ju. För mig och Peter blir det liksom billigare tur-och-retur om vi tar bilen till Arlanda och parkerar den på långtidsparkeringen för ca 500 kr för en vecka. Då slipper vi också fixa någon som flyttar bilen i stan - det är ju städnatt en dag i veckan.

Kram!

Trillingnöten sa...

Vad bra att allt gått bra för er! Nu hoppas jag att ni får en jättefin tid med fantastiskt väder också :) Kram på er!

Suzesan sa...

Välkommen till Sverige. Tur att resan gick bra.

Åhh nu längtar jag till Malmö till de mina. Dotter och barnbarn. Hoppas ni ska få fint väder och skönt och njut av er semester. Jag kan inte åka Arlanda Express för jag KLARAR inte av rulltrappan ner hohoho.

Kram
/Susanne

Västmanländskan sa...

Välkomna till Sverige. Kolla absolut in Wanås om ni hinner. Toppenutflykt vid fint väder med barnvänlig skulpturträdgård och mysig café i ett gammalt stall.
Har ni vägarna neråt Lund så hör av dig.

Saltistjejen sa...

TACK alla för era kommentarer! På grund av segt internet kommer jag inte kommentera individuellt. Inte nu i varje fall. Men jag läser alla era kommentarer och det värmer som vanligt!
KRAM!