torsdag, december 16, 2010

Ett telefonsamtal

För ett tag sedan ringde de från Orange Room. Lill-Skruttan har feber. Det var nog lite väntat för hon har varit väldigt hostig de senaste dagarna. Igårkväll var det även en mycket rinnig näsa. Dock verkade hon på bra humör och vi kände inte av någon feber då. Men nu verkar det visst ha brutit ut då. På sätt och vis bra att hon blev sjuk nu och förhoppningsvis hinner tillfriskna till julafton nästa veckan. Bara inte jag och M hinner insjukna lagom tills dess....
Nu väntar jag på nästa samtal från dagis. De skulle nämligen höra av sig när hon vaknat efter sin "nap" så vi kan hämta.

7 kommentarer:

Desiree sa...

Stackars E ja hoppas att hon hinner krya på sig till julafton men det är ju en vecka kvar nu så det borde hon. Jag hoppas även att du och M får hålla er friska så att ni får en fin julafton ihop alla tre utan snor och feber. Tycker du att hon är mindre sjuk nu detta året på dagis jämfört med förra? Immunförsvaret lär ju stärkas för varje år. Det är ju jättebra att de inte heller har allt för stora barngrupper hos er för det hjälper ju till att minimera smitta.
KRam!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja det är inte så kul nu. Hosta och snor som rinner kontant... Jag tycker såå synd om henne. Förölkser dessutom lära henne fräsa, alltså snyta sig, men det går itne så bra. Hon drar liksom bara inåt...
Jag tycker nog att hon har varit sjuk färre ggr nu än förra året, men å andra sidan minns jag knappt. Man glömmer rätt fort. Tur är väl det kanske! ;-)
Kram!

olgakatt sa...

Hörde om en studie, tror den var från Kanada, att dagisbarn klarar sig bättre från infektioner när dom kommer i skolåldern än barn som varit hos dagmamma eller hemma. Totalantalet infektioner var detsamma, man hade följt barnen i många år. Låter logiskt och fast det är jobbigt nu så har Ella igen det om några år. Klen tröst, men jag försöker i alla fall...
Hoppas verkligen ni får vara friska över helgen alla tre!
Kramis!

Trillingnöten sa...

Det är inte lätt för de små! Jag håller tummarna att ni inte bli sjuka också och att N blir bättre jättesnabbt!! Kram

Saltistjejen sa...

olgkatt,
ja jag tror det stämmer. Det handla ju om att immunsystemet måste "tränas och då måste det ju exponeras. Visst känns alla dessa sjukdagar lite kämpiga men ja hopppas också att det blir bättre med åren. :-)
Kram!


Trillingnöten,
tack!
:-)

Anna, Fair and True sa...

Hoppas hon kryar på sig snart!

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
tack!