onsdag, februari 02, 2011

Dåligt med energi

Idag har varit en sådan där dag då jag verkligen känt mig trött. Detta trots att jag gick och lade mig tillsammans med Lill-Skruttan igårkväll efter att jag träffat mina kompisar. En tidig kväll med andra ord. Gissar att jag somnade runt 22-tiden. Sov till halv åtta imorse men var ändå trött. Hela dagen har jag känt mig småseg och lite hängig. Men inte direkt sjuk. Rethosta och kill i luftrören - javisst. Bihålor som kloggar igen då och då - javisst. Men sjuk? Njae. Inte riktigt. Mest bara trött. Gick dock till en av mina bästa vänner här och fikade en stund på eftermiddagen. Det var som vanligt himla mysigt. Jag känner mig verkligen så glad och tacksam över mina fina vänner här.

Trots att dagen gått i mycket makligt tempo känner jag mig ändå rätt trött nu. Klockan är inte ens halv tio. Vi får se hur länge nattningen tar ikväll, men om M kommer ut inom en hyfsad tid så känner jag för att se på film. Det var ett tag sedan sist. Tröttheten till trots så vill jag gärna ha lite tid tillsammans också. Med tanke på att gårdagskvällen blev så "kort" och med vetskapen om att M ska ut med kollegor imorgon för en avskedsmiddag då en av hans jobbarkompisar ska flytta tillbaks till Italien nu om några dagar. Så ikväll vore det mysigt om man kunde orka hålla sig vaken ett tag till.

8 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Usch, såna dagar är skumma, när man inte ens riktigt vet varför man är trött...men jag tror att ibland säger krppen bara ifrån. Den behöver extra vila. Sånt händer mig var och varannan vecka. Speciellt i slutet på veckan.Hoppas det känns lite bättre idag :)

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
jo så är det nog. tror även att den här förkylningen jag uppenbarligen har i kroppen gör sitt till.
Hoppas själv att jag snart ska må bättre.
Det blev iallafall film! :-)
Tack och kram!

Anne-Marie sa...

Vissa dagar är tröga. Har själv haft en sådan dag idag. Jag tror att kroppen alltid talar om vad man bör (och inte bör) göra. Kroppen är vis. :) Kram!

Desiree sa...

Det låter som du får satsa på en tidig kväll och se till att få en god natts sömn så att du får tillbaka energin till imorgon. Eller iallfall ta en lugn kväll och softa i soffan och vila upp dig.
KRam!

Taina sa...

Ja du Saltis, alla har vi sådana dagar ibland. Skönt med tidiga kvällar ibland. Jag kan gå lägga mig tidigt och bara läsa. Det är avkopplande det med.

Hoppas du har mer energi idag!

KRAM!

olgakatt sa...

Kroppen är inte dum!Ibland vill den sitta ner och vänta på att själen hinner ikapp!
Så lyd!

Annika sa...

Inte roligt att känna sig sådär seg...
Tungt.
men fina vänner kan verkligen liva upp.
Orkade du se en film?
Kramar!!

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
ja och nu såhär dagen efter så förstår jag att det var förkylningen som spökade hela tiden.
kram!


Desiree,
det blev en skön kväll igår med Toy Story 3 och sedan sängen. Fast idag mår jag inte alls bra så idag blir det nog mest vila.
Kram!


Taina,
att läsa i sängen är alltid skönt. Det gör jag ofta innan jag somnar. Ett bra sätt att koppla bort tankar som snurrar i huvudet. :-)
Kram!


olgakatt,
nej kroppen är ju ofta rätt klok... :-)
Idag känner jag mig sjuk så det var säkert därför jag varit så trött de senaste dagarna.
Kram!


Annika,
nej det är jobbigt. Fina vänner livar alltid upp, men idag är jag rejält förkyld så det var nog den lurande förkylningen som gjorde mig extra trött.
Och jo vi såg Toy Story 3. Perfekt film när man känner sig lite småhängig. Den piggar upp och är inte svår att följa med i handlingen direkt. ;-) Jag gillade den!
Kram!!