onsdag, mars 23, 2011

Äntligen!!

Det ser ut som om vi äntligen är i mål!
Fick senaste versionen av vår medförfattare nyss. Det ser bra ut. Jag går i skrivande stund över texten igen och korrigerar lite småsaker. Ett par nya referenser. Lite typos. Något ord här och där som vi missat i slutet av artikeln. Förhoppningsvis kommer Chefen skicka in det hela i eftermiddag. Jehoooo!!! Det känns nästan för bra för att vara sant!
Ingen snö* i världen kan få mig på dåligt humör en dag som denna!!


*) Jodå, imorse snöade det.... Visserligen inga mängder. Mer snöblandat regn. Men ändå. Ett litet steg tillbaka  för våren.  

16 kommentarer:

Karin sa...

Grattis grattis grattis!!!! Vad skönt :)
Kramar

Annika sa...

ÅH vad totalt LOVELY!! Glad för allas er skull!!!
Kram!!!

Mrs Clapper sa...

Hurra! Hurra! Hurra! Åh så skönt!!
Hörde av en kollega imorse att ni hade fått snö, då tänkte jag på dig och dina fina vårbilder. Tur att det inte var mer som hade kommit!

Saltistjejen sa...

Karin,
ja vi är inte rikigt där än tyvärr. För Endnote har screwed up totally! Grrrr!!!!! Jag är INTE sams med Endonte just nu!!!! :-(
Men men jag bara SKA submitta idag!!! Ska ska ska!
Sedan ska jag gå hem och ta ett glas vin minsann!! ;-)
Kram!


Annika,
japp det är lovely. När det är helt klart kommer jag att vara såå lättad!
Kram!


Mrs Clapper,
japp känns underbart. Men än är vi itne riktigt framme. Men snart så. Tänker inte gå hem förrän det är ivägskickat!.
;-)
Och jo snöat har det gjort här idag. Mest snöblandat regn och ingen snö på marken, men kallt är det och den där våren som var här förra veckan känns långt bort idag. Men det är väl som vanligt i mars. Det brukar ju alltid vara några sådana här bakslag innan våren kommer på riktigt.
Kram!!

Desiree sa...

Åh vad underbart!!!! Grattis!!!! Detta får du ta och fira. Så skönt när du jobbat så himla hårt med denna artikel.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! Väntar nu bara på ett svar från en medförfattare samt att jag och en otorligt snäll labbkompis ska rätta endnote-referenslistan vilket Endnote inte alls ville göra korrekt.
Kram!

Marianne sa...

Jihooooo! HÄrligt! Hoppas att chefen godtar och skickar så att du kan slappna av ordentligt från den där artikeln!!!!

KRAM!

Saltistjejen sa...

Marianne,
ja det har blivit lite ändrade planer så nu är det JAG som ska skicka in artikeln. men det är ok. Just nu försöker vi bara att få ordning på Endnote som verkar krångla. Sedan vill jag skicka in den.
Kramar!!

olgakatt sa...

Glömde vad jag skulle skriva för jag började skratta åt ordverifieringen:
humsmoxp
Den kan du ha som svärord åt Endnote när det inte gör som du vill!
Nu hoppas jag du lyfta av de 100 kg du har på axlarna och flyga hem om det inte redan inträffat.

Saltistjejen sa...

Olgakatt,
hahha ja svordomar till Endonte mottages tacksamt! :-)
Vi sitter fortfarande med detta trassel. Så än är det inte hemgång, men jag hoppas det ska vara åtgärdat inom den närmaste timmen. Eller de två närmaste i vart fall.
Kram!!!

Anna, Fair and True sa...

Å vad kul! Men vad betydde asterixen??

Saltistjejen sa...

Anna fair and True,
hm, asterisken h'nvisar till texten i slutet av inlägget. Syns inte den_ Bara lite förklaring kring snön... ;-)
Kram!

bettankax sa...

Småskuttar och nynnar mig fram för din skull;) Skönt! Jippi!!
KRAM!!

Victoria sa...

HURRA!!!

Anna, Fair and True sa...

Jo det förstod jag :) Men på min dator kunde jag inte läsa för det var en massa konstiga tecken bara. Men här på min iphone kan jag läsa! Skumt! Måste varit någon konstig kodning på min dator!

Saltistjejen sa...

bettankax,
:-)
Tack!!!
kram!


Vic,
hahaha ja hurra!!!!
Kram!


Anna Fair and True,
aha då förstår jag. Skumt!!!