söndag, mars 20, 2011

Årets första riktigt varma kväll

Helgen har varit innehållsrik som vanligt. Här kommer en liten tillbakablick men jag börjar med ett inlägg från i fredags. Eftersom just den kvällen var så ljuvlig. Årets första riktigt varma vårkväll! 23 grader och sol under dagen vilket på kvällskvisten blev runt 20 grader och sol. Härligt! Fredagskvällen bjöd på mer än bara glass. Det var en fantastisk kväll och vi promenerade runt lite i Central Park, tittade på folk, njöt av värmen och hur vacker Parken är. Naturligtvis besökte vi även en av lekplatserna där. Till Lill-Skruttans stora förtjusning. Hon ville aldrig gå hem. Sådana här kvällar älskar jag New York City mer än vanligt.

Mer fart!




Vad gör pappa? Ja, inte kollar han in solnedgången iallafall...


Klättra vill jag.


Högt högt upp vill jag.


Sand


Det skymmer. På väg hemåt igen. Hejdå Parken!

27 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken fantastiskt kväll! Jag håller med, det är såna kvälla som gör att man älskar New York ännu mer :) Och saknar staden ännu mer! Våren är fantastisk dessutom...Ha en jättefin start på den nya veckan! Kram

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja, det är nästan magiskt med sådana här kvällar tycker jag! :-)
Och jag förstår att du saknar staden ibland. Men ni lär väl komma snart?!? Och kanske flyttar ni hit igen snart också?
Kram!!

Anne-Marie sa...

Så underbart att ha en sådan värme. Det varmaste vi hade idag var nog 3 plusgrader. Inte mycket att hänga i julgranen. ;) Central Park är en fantastisk park att kunna promenera i. När jag och min pappa var i New York 1986 åkte vi upp i Empire State Building och det var klart den dagen och man såg hur långt som helst. Central Park var en stor grön "lunga". Sedan promenerade vi en del också i parken. Härligt att våren kommit. Kram!

Livet enligt Jenny sa...

Åh vad ljuvligt! Gärna en park jag springer i när jag kommer till New York i juli i år! Är ni möjligen hemma då eller har ni åkt till Sverige???
Kramen

Äventyret framtiden sa...

Inte utan att jag också plötsligt fick en liten längtan till New York:).
Våren när den är som härligast, helt säkert.
Fina förklarande stämningsbilder!

Trevlig vecka-kram!

Syster i söder sa...

Åååå håll kvar värmen till v kommer. Jag behöver den mer än någonsin. Kan vi inte Skypa i veckan? kram!

Desiree sa...

Vilken härlig inledning på helgen och våren. En helt perfekt kväll. Jag förstår att lilla E inte ville gå hem. Underbart :-)
Kram!

Saltistjejen sa...

Anne.Marie,
ja Parken är helt fantatiskt! Vi spenderar mycket ledig tid i den. :-)
Kram!


Jenny,
kommer du HIT i juli!?!?! :-) KUL! Vi har inte planerat ngn hemresa till Sverige alls än och kanske blir det ingen i sommar. Allt beror på GC-status etc...
Om vi är här då vill jag definitivt ses! Vilka datum i juli??
Kram!!


Pettas,
haha ja det är en härlig stad på många vis.
Och våren här gillar jag. Liksom hösten!
Kramar!


systeri soder,
ja just DEN värmen är redan försvunnen. I helgen var det ca 10 grader men det är skönt det med. Idag är det regn och senare i veckan ska det bli SNÖ!!!! Så även här är mars en skiftande månad!
Men vi hoppas på fint väder när ni kommer.
Kram Kram!!


Desiree,
ja det var såååå skönt! Nu hoppas vi värmen kommer tillbaks!
Kramar!!

Anonym sa...

Oj vad härligt! Saltis hur far du dina kort att se ut sa där "vintage" eller vad man ska kalla det för...me like ;-)
Kramar, Lisa

Annika sa...

Ja, i fredags var det som sommar!!
Underbart!
Förstår så väl att du njuter av parken!!
Speciellt en tidig vårkväll!!
Härligt!!
KRAM!!!

Saltistjejen sa...

Lisa,
tack! Mina foton här är tagna med min iPhone och med det "program" som heter "Hiptamatic". Man kan då välja olika filmer, objektiv och blixtar som ger bilderna olika karaktär. Lite kul tycker jag!
Kram!


Annika,
ja det var en fantastisk dag och kväll! Nu är det snöblandat regn här vilket INTYE är lika skönt, men det är ju bara mars än så jag vet ju att vädret kan växla enormt här då.
Kram!!

Anonym sa...

Tycker det blir jätte coolt!
Kram, Lisa

Saltistjejen sa...

Lisa,
TACK!!!
:-)

Mrs Clapper sa...

Vad härligt, och vilka vackra bilder. (Och jisses vad skönt att gå utan ytterkläder...)

Det blir inte NYC denna vändan, de skickar mig till Västkusten. Men jag kommer att åka över många gånger i år!

Saltistjejen sa...

Mrs Clapper,
tack och ja det ÄR skönt när man kan lämna jackan hemma! :-)
Kul att du kommer över fler ggr under året. Kanske kan man ses ngt ifall du kommer til lNYC då. Hör av dig!
Kram!

Slow-Eva sa...

Åh, det låter verkligen helt fantastiskt! Både en mysig dag och värmen. Här börjar ju våren komma men det är fortfarande råkallt, fuktigt och blåst som gör att jag fryser genom märg och ben :(
Så lite avis är jag allt på dig! :)

Saltistjejen sa...

Evasleva,
ja det VAR det! :-)
Nu är det dock regn och kyligt igen. Mars är en ombytlig månad...
Hoppas ni får lite mer vår snart hemma också!
Kram!

Marianne sa...

Vad härligt det låter med lite värme. Nå, jag ska inte klaga, det lär ska bli över 10 grader här i morgon. Då kanske den sista snön kan vara snäll och smälta : )

Fick du ordning på de försvunna kommentarerna?

Kram!

Saltistjejen sa...

Marianne,
ja det var skönt men nu är det kyligt igen!!
Hoppas er snö komer smälta snart, men snö i mars brukar inte ligga så änge ändå.
Jag har inte hunnit kolla kommentarerna än men ska förhoppningsvis hinna ikväll eller senare i veckan.
Kramar!!

Mallis in real life sa...

Det var sannerligen en skön kväll som jag är jätteglad att vi fick uppleva här i New York. Vi gick länge och väl och bara tittade. Helt fantastiskt.

Idag (måndag) har det dock varit lite kallt och trist, men vad gör det när vi landar i Miami i morgon.

Kram på er

Suddrik sa...

Vilka trolskt vackra bilder!! Hur lyckas du??

Charlie sa ... sa...

Så härligt! Jag fick njuta av stan i lördags. Förstår att ni älskar Central Park, speciellt dagar som dessa.

Kram Lotta

Saltistjejen sa...

Mallis,
ja visst var det en fantastisk kväll! Skönt att ni ska till Miami nu! ÄR kommer det ju vara varmt! :-)
Kram!!


Suddirk,
wow! NU syns ju din kommentar!!!! jag ahr inge hunnit göra ngt alls. Ingen ändring eller så. Konstigt. Ska kolla om dina andra tidigare kommentarer också syns nu!
:-)
Bilderna är som sagt tagna med iPhonens Hipstamatic app! Jättekul tycker jag själv!
Kram!!


Lotta,
ja vad kul att du var is tan i lördags!
kram!!

Suddrik sa...

YES!!! I'm back... :D

Saltistjejen sa...

Suddrik,
JEPP!!!
jag gjorde som Anna Fair and True föreslog och dina kommentarer fans i mitt "spamfilter". Men det är sååå konstigt! Eftersom jag itne ändrat några inställningar alls PLUS att dina sneaste kommentarer som kom EFTER mitt inlägg om "osynlga kommentarer" ju faktikst publicerades. UTAN att jag gjort ngt som helst. För de publicerades innan jag hann in och kolla mitt spamfilter och "säga att kommentarerna inte var spam". Jag fattar verkige inget, men huvudsaken är att man kan se dina "gamla" kommentarer nu! De som var osynliga tidigare!
:-)

Anna, Fair and True sa...

Jag skulle jättegärna vara barnledig i NYC just nu! Typisk att Peter inte kune fixa det! Hans företags kontor med sex personer i NYC behövde liksom inte tillräckligt med IT-hjälp... :) Men ett vårigt Stockholm är helt okej också!

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
hm... synd att de inte behövde mer IT-expertis. Hade varit coolt om ni kunnat tillbringa en stund här i vår.
Men men, Stockholm är en fin stad det med ju! :-)
Kram!