tisdag, mars 01, 2011

Bättre

Jag vill börja med att Tacka alla er Gulliga läsare som hört av sig till mig med uppmuntrande ord! Det värmer enormt mycket! Idag har det känts något bättre. Humöret går som sagt upp och ner och det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna. Men dagen har på flera sätt varit en bra dag. Efter några email samt ett mycket kort möte med Chefen känns det som om vi har en tidsplan för att få den här artikeln färdig för att skickas in till tidningen. Skönt! Om allt går som vi vill har vi målet att få iväg den under nästa vecka. Jag har suttit med figurer idag och ändrat och pillat lite. Imorgon förmiddag har jag möte med Chefen så vi kan gå igenom de ändringar jag gjort för att diskutera dessa samt resten av figurerna. Sedan ska vi bearbeta texten igen och jag ska skicka den till två personer på fredag för att be dem läsa igenom och komma med synpunkter till nästa vecka.

Att jobba är bra när man känner sig såhär. Man tvingas att fokusera på andra saker och på så vis får hjärnan lite vila från alla snurrande tankar. Att kvällen hemma med familjen var jättemysig hjälper även det såklart! Lill-Skruttan och jag hälsade på hos hennes kompis E under kvällen och sedan hade vi en otroligt mysig nattning. Med sång och prat och gos. Efteråt har M och jag sett förra veckans "På Spåret" och nej, jag kunde inte Södertäljevisan. Hade faktiskt aldrig ens hört den. Likaså kände jag inte alls till hur teddybjörnen fick sitt namn. Och nu menar jag inte Fredriksson, utan varför teddybear heter just teddybear. Man lär så länge man lever.
Nu blir det sängen.

13 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad skönt att det känns lite bättre! Jag tycker livet är härligt på det sättet,för tänk om livet var precis likadant hela tiden? Då skulle man nog inte uppskatta några stunder på samma sätt :)

Härligt med artikeln! Var ska den publiceras? Skönt när den äntligen blir 100% klar :) Kram

ExPIAtriate sa...

Ibland ar det skont att fa nagot konkret att fokusera pa! Jag tenderar ocksa att vandra i vag i tankar och stressa upp sjalv. Harligt att din artikel snart ar klar!
Man maste ha lite stunder av eftertanksamhet, da uppskattar man de "bra" stunderna sa mycket mer och vem har sagt att allt ska vara toppen och roligt hela tiden, det vore ju trakigt det med!
Kram!

Livet enligt Jenny sa...

Klart vi finns här för dig vännen! Härligt att du har sånt stöd på jobbet av din chef! Kämpa på!
Kramen

Desiree sa...

Det är bra att det känns lite bättre. Det är det som är underbart med bloggensvärld och bloggvänner att man kan få stöd och pepp då man behöver det. Det kommer nog lösa sig men visst är det otroligt jobbigt medans denna ovisshet pågår. Den psykiska stressen tär verkligen att inte veta och inte kunna plannera. Det kommer nog gå lite upp och ner med känslorna men du är stark och positiv. Tack för att du alltid är så gullig och peppar mig då vinter, mörker och gråväder känns jobbigt.
Kraaam!

Annika sa...

Skönt att det känns lite bättre idag, Saltis.
DET kommer ju att ORDNA sig på ngt sätt, det är då säkert iaf.
Jag hejar på dig, och er, det vet du!
Varma kramar!!!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja livet är ju så. Det går upp och det går ner. Just nu är vi inne i en mer stressig period så jag gissar att det kommer vara lite mer frekventa upp- och nergångar en tid men man får bara acceptera det.
Vi ska skicka in artikeln till en vetenskaplig tidskrift som heter Genes.
Kram!

ExPIAtriate wife,
ja det hjälper ofta att ha något annat man måste göra aller tänka mer aktivt på, Det kan skingra andra tankar.
Kram!


Jenny,
tack! Ja just nu fungerar det väldigt bra med jobbet tycker jag.
Kram!


Desiree,
ja det är fantastiskt att personer man faktiskt aldrig träffat på riktigt ändå kan stötta och peppa så bra! Men det känns som man känner varandra rätt bra ändå via bloggarna. :-)
Att du har haft svackor sedan ni återvänt till Sverige är ju inte konstigt alls tycker jag. Särskilt inte med tanke på att er första tid blev vintern....
Stor Kram!!

Saltistjejen sa...

Annika,
tack ja det är skönt när man vänder uppåt igen om så bara för ett tag. ;-)
Stort tack!
Kramar!!

Katarina sa...

Vad skönt att läsa att det känns något bättre idag! Det är upp och ner med livet och humöret..

Hoppas du blir klar med din artikel, det måste vara en härlig känsla när den är klar. Nu hoppas vi på att saker och ting kommer på plats så att oron för framtiden inte ska grusa era eller dina dagar.

Stor kram

Saltistjejen sa...

Katarina,
ja det är skönt att det känns bättre nu. Att ha mycket på jobbet hjälper till att skingra tankarna och fram tills dess vi skickar in artikeln till tidskriften lär det vara rätt fullt upp. Det kommer kännas väldigt bra när den är inskickad.
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Såg inte På spåret så Södertäljevisan?? Något om tokstan? Varför heter det Teddy?

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
haha du borde titta på just DET avsnittet!!! :-)
Teddybear kommer tydligen från Theodore Roosevelt som enligt de som vet vägrade att skjuta en björnunge när han var på jakt.

Anna, Fair and True sa...

Just ja, har hört det förut faktiskt.

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
aha!