söndag, mars 06, 2011

Söndagsmys och kalas

Idag har det regnat konstant hela dagen. Regnet har växlat mellan ihärdigt, hällregn och ösregn. Alltså har det blivit en innesöndag. Vissa dagar med dåligt väder kan ju göra att man blir lite otålig och rastlös. Särskilt Lill-Skruttan. Idag har dock inte alls varit så. Utan det har varit en riktig myssöndag. Vi sov alla länge länge i morse. Lill-Skruttan sov ända till 9.30 vilket jag tror är rekord! Själv fick jag sova ytterligare en timme vilket var otroligt skönt. Jag är av någon oförklarlig anledning så himla trött nu. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske har det varit lite väl mycket den senaste tiden? Plus att stressen inför framtiden ligger i bakgrunden och stjäl energi hela tiden. Eller så är det något annat, vad vet jag? I vilket fall var det hur skönt som helst att få en lugn morgon. Väl uppe blev det mest läst böcker och tittat på film. Lill-Skruttan då alltså. Hon och jag myste först i soffan, sedan i sängen. Då med Stora Nallen, Lilla Nallen och "puppyn". Hon var dock på ett strålande humör så det var bara härligt härligt härligt! Just nu sprudlar hon och det sprutar ut historier, sånger, ramsor, fantasilekar och däremellan vill hon pussas och kramas.  M som varit en sväng på jobbet kom hem medan Lill-Skruttan badade. De gick sedan och sov en stund och vi väckte henne innan vi skulle iväg på kalas.

Eftermiddagens födelsedagskalas var för  Lille G som fyllde 2 år och vi trotsade regnet och hamnade något försenade mitt i kalaset. Lill-Skruttan hade jättekul och vi pratade lite med en del av de andra gästerna, men som alltid på barnkalas är det lite smått kaotiskt också så det blir ju rätt många "avbrutna samtal".

Nu är vi hemma igen. Katterna är otroligt sugna på ballongen Lill-Skruttan fick med sig från kalaset och särskilt Lipton vaktar på den. Jag ska senare ikväll till jobbet för att arbeta med artikeln vilket jag i nuläget inte alls har lust med. Jag är, min långa sömnnatt till trots, så väldigt trött. Skulle lätt kunna somna nu och sova hela natten känner jag. Så vi får se hur mycket jag orkar med ikväll. Nedan är en del bilder från kalaset.

Kalaset hölls i den s.k Faculty Club, där vi har Happy Hour varje fredag och onsdag. Man kan boka och hyra den för privata evenemang också.


Det fanns flera olika bord med aktiviteter för de små. Här ritades det.


Vid ett annat bord kunde man göra sin egen partyhatt. Det gjorde Lill-Skruttan och här poserar vi sedan riktigt kalasfina!


Dags för tårtan och ljusutblåsning. Det gick bra ända fram till att tårtan skulle skäras. Då var det en del ivriga små fingrar framme och grabbade tag i icing och dekorationer så Födelsedagsmamman snabbt lyfte undan tårtan till högre höjder där den skars...


Lill-Skruttan gillade tårtan. Men mest gillade hon chokladkrämen så det var mest den hon åt.


Ballonger är skoj!
Fast jag lyckades inte fånga själva ballongen på bild....


6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken härlig söndag! Precis såna är ju fantastiska :) Så ska det vara alltid tycker jag. Regn kan vara riktigt mysigt för då har man en anledning att vara inne och inte göra nåt speciellt...
Du kanske var trött just för att du sov för länge? :) Det kan jag bli. Så där mystiskt och konstigt trött när jag sovit mer än ett visst antal timmar...Hoppas att början på veckan blir bättre och att inspirationen till artikeln kommer tillbaka!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja sådana regndagar är sköna. En massa mys och inte så mycket "gnäll" :-)
Tja jag vet inte om jag sov för länge. Jag kan bli väldigt seg av att sova för länge, men sällan trött. Alltså sömnigt trött om du förstår vad jag menar. Så jag tror inte det var orsaken, men man vet ju inte.
MNu ska jag snart gå hem från jobbet iallafall. Orkar inte fila mer på artikeln inatt...
Kram och hoppas din första jobbvecka efter sportlovet går bra!

Karin sa...

Vilken mysig myssöndag! Det är härligt att ligga och mysa och läsa för de små, särskilt när de också är myssugna :)
Kände igen Faculty Club från vårt besök förra året. Smidigt att kunna hyra till kalas. Det verkar vara ganska stora tillställningar med kalas "over there". Ett tvåårskalas här brukar ju oftast vara en mkt liten tillställning. T har börjat fundera på sitt den 8 april...
Jag förstår att du är trött. Dels är det väl den tiden på året, men du har ju också jobbat väldigt intensivt ett tag + alla tankar på framtiden - det tär!! Hoppas att det ordnar sig snart.
Kramar!!

Saltistjejen sa...

Karin,
ja det är supermysigt när man får mysa ordentligt och alla som är med verkligen är på myshumör! :-D
Och jo födelsedagskalas är kanske större här? jag vet inte. Än tycker jag ändå det känns hanterbart. Både att gå och att ha dem själv. Men kanske blir det mer större ju äldre barnen blir?
Och trött är jag. Nu är klockan dessutom snart 3 på natten här och jag har precis kommit hem från jobbet. Kanske inte konstigt man är lite trött...? ;-)
Stor kram till er alla!!!

Bejla sa...

Ibland är det skönt med regniga dagar! Sedan kan jag aldrig sluta att förundras över hur "avancerade"alla barnkalas ändå är. Här kör man ju med samma koncept för alla firanden - kaffe-mik - som jag tycker är lite tråkigt för de små på deras födelsedag; bara en massa vuxna, kaffe och tårtor som de inte gillar... ;-)

Saltistjejen sa...

Bejla,
ja visst är det mysigt med regndagar ibland.
Sedan detta med kalas är ju lite vad man gör det till. Hittills har de flesta kalasen här varit rätt lagom. Alltås inte too much. Trevligt att träffa vuxna kompisar också (föräldrar till barnen) men med fokus på barnaktiviteterna såklart.
:-)