onsdag, maj 25, 2011

Håll tummarna!

När  ni läser detta får ni gärna börja hålla en tumme eller två. Idag vid lunchtid här (alltså ca 18 svensk tid) kommer det hända som jag blev så glad och nervös för förra veckan. Det var då det damp ner ett meddelande i min inbox. Som gjorde att jag fick fjärilar i magen och tusenfotingar i kroppen. Så håll gärna något finger då. Och kanske två timmar framåt ungefär. Eller skicka en tanke. Ifall tummar och fingrar är upptagna med annat menar jag.

Har försökt förbereda mig så gott jag kan, men det är svårt. Hur förbereder man sig för något man inte har en aning om vad det egentligen är eller hur det ska bli? Hur försöker man ta reda på svar till frågor man inte ens kan föreställa sig? Med enbart gamla erfarenheter i ryggsäcken känns det väldigt nervöst att försöka sig på nya spår. En okänd värld som öppnar sig. Hu! Jag känner nervositeten stiga.

Men som M säger lugnande: "Oavsett hur det går nu så kommer detta vara en bra och nyttig erfarenhet." Och det är ju sant. Vi får helt enkelt se hur det hela går. Jag ska försöka göra mitt bästa. Mer kan jag inte göra. Och i ärlighetens namn kommer jag vara glad när det är över. Oavsett hur det gått. Det är iallafall så det känns just nu.


Bilden är lånad från internet (http://multisport.outsideonline.se/2011/02/02/bungyjump-or-not/)

20 kommentarer:

Desiree sa...

Lovar att jag ska hålla tummarna riktigt ordentligt för dig. Hoppas det går vägen. Skulle ju vara både spännande och kul att prova på något sådant här.
Kram!

Trillingnöten sa...

Herregud, nu blir JAG nervös!! Jag håller alla tummar jag kan! :)

Anna, Fair and True sa...

Lycka till!

Katarina sa...

Jag ska hålla mina fingrar och tår och önskar dig all lycka till! Glöm inte att andas i allt detta :)

Kram

Millan sa...

Lovar halla tummarna har ocksa! Kommer sitta och kika pa Nils nar han simmar ungefar samtidigt sa det ska jag komma ihag :-). Lycka till!! Kram

Millan sa...

Sag inlagget nedan om pantis :-). Sofia hade ocksa just Hello Kitty panties och Peppa Pig panties pa onskelistan. Har ni peppa pig over there?

Jag tror att det ar ratt viktigt att vanta tills de kanner sig redo for da kanns det som om det gar mycket smidigare. Bade Sofia och Nils bad till slut om att slippa bloja och det har gatt valdigt latt att pottrana bada tva. Tror att sa fort intresset finns dar sa brukar de snart vara dar.

Syster i söder sa...

håller alla tummar jag har!

Charlie sa ... sa...

Håller tummarna!!!

bettankax sa...

Håller mina två och skickar tankar. Lycka till!!
KRAMAR!!

Anonym sa...

Oj vad spännande Salits!!! Haller tummarna & skickar manga tankar! Lycka till!
Kramar, Lisa

Loppan flyttar västerut... sa...

Oj, blir lite nervös själv i ditt ställe. Så klart håller jag både tummar och skickar tanke, lycka till! Andas lugnt och sätt det hela i ett större perspektiv. Du klarar detta galant ska du se!
Stor kram

aurorabuddha sa...

Sa spannande! Fingers crossed har i Texas!

Saltistjejen sa...

TACK alla RARINGAR!!
OCh Millan tack även för din kommentar till päntis-inlägget nedan. Jag har också insett att det hanflar mycket om att de måste ha egen vilja och motivation. :-)

Anonym sa...

Men det skulle ju heta Saltis...hur tänkte jag...lite för mkt stress pa jobbet kanske ;-) Sorry!
Kramar, Lisa

Fröken Anki sa...

Lycka till!
Här hålls tummar och tår, och Erik knyter nävarna också. Han kan ju intenhålla tummen än;)
Kram kram

Nenne Nennelainen sa...

Håller tummarna så de vitnar (övar inför skarpt läge senare i kväll)!!!

kramar också! :-)

Saltistjejen sa...

Lisa,
haha jag förstod.


Anki,
å vad gulligt att även Erik knyter sina händer för min skull! :-)


Nenne,
tack vännen!
:-)

Victoria sa...

Det är klart att allt kommer att gå bra, klockan är snart tolv så jag får börja värma upp tummarna inför tolvslaget. Det ska bli spännande att få läsa om hur allt gick till. Lycka till och många kramar!/Vic

Saltistjejen sa...

Vic,
tack!!!!
kram!

Lena och Tilde(smint) sa...

håller alla tummar :-) skall bli spännande att höra vad det handlar om också :-)