tisdag, maj 24, 2011

Idag

 - Är det fuktigt och varmt. I skrivande stund 10.45 är det 23 grader ute. Ska bli 27 senare under dagen. Åska i luften. Fukt fukt fukt. Disigt och grått ute, MEN hör och häpna en liten gnutta sol verkar lysa igenom diset ändå. Alltid något.

 - Är det dags för denna termins föräldrasamtal på Lill-Skruttans dagis. Det blir samtal med hennes lärare. Lite spännande även om jag känner att vi träffar och pratar med dem på mer eller mindre daglig basis så vi har ändå rätt stor koll på vad som händer. Men visst, sådana här samtal är ändå bra och man får mer detaljer kring vad som hänt sedan sist. Senaste gången var i slutet av december.

 - Blir det sista spurten av att försöka läsa in mig på en del vetenskapliga artiklar. Varför? Jag kommer berätta imorgon. Men det handlar om det jag skrev för ungefär en vecka sedan.

11 kommentarer:

Desiree sa...

Så trist med gråväder. Jag hoppas att det snart blir mer sol för eran del. Det verkar vara regn som parkerat sig på östkusten i USA. Men hoppas det drar vidare snart. Jag påverkas också mycket av vad det är för väder. Jag bävar redan inför hösten och ytterligare en vinter här. Usch ser inte fram emot det. Men jag får ta och njuta av solen och de ljusa sommarkvällarna nu iallfall och inte tänka på det som snart kommer igen. Jag har haft probelm med att kunna kommentera idag på blogger men nu verkar det ju funka igen. Jag tror verkligen på idéen med de söta trosorna. Det låter som en himla bra morot för att få lilla E att sluta med blöjor.
KRam!

Marianne sa...

Åh, jag ska hålla tummarna hela dagen!!!

Stackare som har nackspärr, inte kul. Det kanske beror på att du spänner dig inför en viss sak? Hoppas det går över fort nu.

Här har det ösregnat hela dagen, och kallt och blåsigt har det varit också. Fy!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja det är verkligen såååå segt med detta gråväder! Fy! Man blir lite låg helt klart. Och ja Blogger verkr vara rätt instabilt. Tyvärr.
Njut nu du av det nordiska ljuset och försommaren där! Den är oslagbar på många vis tycker jag!
Kram!


Marianne,
tack vännen! Men håll gärna tummarna mer imorgon!! :-) Särskilt runt 18-20 svensk tid.... ;-)
Hoppas ni får bättre väder igen. Sommaren ska väl komma tillbaka både hos er och hos oss får vi hoppas.
Kramar!!

Jenny sa...

Ja, det var lite murrigt väder faktiskt i helgen, men skönare med 15 grader än 35 - OCH fukt ovanpå det. I alla fall om man bara är på besök :-).
Jag tror också på tros-effekten för att sluta med blöja! Inte för att jag är expert, men båda stora barnen var inte alls "redo", så där på det sättet att de alltid sa till, utan det var mer jag som bestämde att JAG var redo, att hantera allt kiss i byxorna etc. Och visst, ett par dagar av det tills de vande sig och sen var det klart! Funkar säkert inte om man tänkte sig att pottträna en 1-åring, men en 3-åring kan. Men Sven är jag fortfarande lat, men vi tänkte ta stora kalsong-taget till helgen, får väl se hur det går ;-)! KRAM!

Saltistjejen sa...

Jenny,
haha ja det är jobbigt när fukt och värme kommer samtidigt...
Haha jo vi inser också att det nog kommer handla mer om när VI orkar vara redo för att ta hand om allt kiss och bajs som ev kommer att hamna i byxor och lite varstans här hemma... ;-) Vi funderar på att börja lite under helgerna. Det är ju svårare att göra detta längre tid is träck eftersom hon går på dagis på vardagarna. men nu till helgen kanske det blir bra eftersom vi är lediga på måndag. Iallafall 3 dagar...
Kram och TAck för tips och råd!!!

olgakatt sa...

Sällar mig till tumhållarna i morgon vid den önskade tiden, jag anar något avgörande!
Här har det varit åska, hagel, sol och blåst i avdelade doser hela dagen. Inget för något mera avancerat uteliv men en skogspromenad med häst i koppel blev det - hon behöver litet lättare motion innan jag sätter mig på henne, hon är en gammal tant precis som sin matte.

Saltistjejen sa...

olgakatt,
tack! Avgörande vet jag inte, men det känns lite småtressigt och nervöst men samtidigt skoj. ;-)
Låter härligt med skogspromenaden tillsammans med din fina häst!
Kram!

Charlie sa ... sa...

Nu är det efter 9 pm och fortfarande varmt ute! Idag började det likna något.

Jag såg på FB att det gick jättebra på föräldrasamtalet! Skönt med bra feedback. Det är guld värt med ett bra dagis och engagerad personal! Man lämnar ju det viktigaste man har där...

Igår kom jag isäng 1:30 am apropå att vara kvällspigg!!

Kram!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja idag var det skön temperatur ute tycker jag. Något lite för fuktigt för "min smak" men ändå helt ok. Vi hade t o m lite sol från och till! Jehooo! :-)
Och ja mötet gick finfint!
Haha ja jag kommer sällan i säng före 1 nuförtiden.... ;-)
KRAM!

Loppan flyttar västerut... sa...

Föräldrarsamtal, alltid lika spännande. O läskigt på nåt sätt, tänk om... Oftast slutar det med att jag sitter o får tårsvid i ögat för att jag är stolt, det där lite mindre bra sakerna fokuserar jag på en annan dag.
Hoppas att det gick bra, kram o lycka till med tros-pysslet!

Saltistjejen sa...

Loppan,
japp föräldrasamtal är alltid intressant. Idag var det dock inte så mycket nytt som kom upp utan det var mer lärarna som undrade om vi hade några särskilda saker/frågor vi ville prata med dem om. och det de berättade för oss fick mig att enbart känna enorm stolthet och glädje. :-)
Kram!