torsdag, juni 23, 2011

Äntligen!

Nu har jag äntligen äntligen äntligen skickat iväg artikeln!!!! Nu är det bara att vänta och se vad de säger. Hoppas verkligen att detta går vägen nu. Det vore så skönt om jag kunde lägga detta till "ha-gjort-färdigt-högen". Och ännu hellre till "ha-gjort-färdigt-och-gjort-det-himla-bra-högen". Som sagt, hoppas hoppas hoppas.

I övrigt kan jag meddela att vädret är sämsta möjliga just nu. I morse kändes det som om hela New York City var invirat i en våtvarm yllefilt. Grått, fuktigt och varmt. Inte sådär jättetrevligt. Just nu i skrivande stund vräker dessutom regnet ner. Men, egentligen kanske det passar ändå. Nu när artikeln är ivägskickad och det står bakning på schemat. Bak till morgondagens frukost på Lill-Skruttans dagis. Sedan får vi hoppas att vädret blir något mindre blött inför morgondagens Midsommarfirande nere i Battery Park. Om det är som nu får vi kanske fundera på en Plan B? Min bloggkompis Anki kommer ju hit med sin familj och jag ska för första gången få träffa deras lille E! Så skoj! Men ingen vill sitta på en picknickfilt med regnet ösande från himlen så eventuellt får vi kanske ses här hemma hos oss? Vi får se vad väderprognosen spår under morgondagen helt enkelt. I vilket fall ska det bli himla kul att ses. Senaste (och faktiskt även första) gången vi sågs var just Midsommarafton förra året då jag även fick träffa Trillingnöten för första gången! Har vi tur får jag kanske även imorogn träffa ytterligare en bloggkompis Emma som bilat ner hit från Kanada tillsammans med sin familj.

11 kommentarer:

olgakatt sa...

Jag riktigt ser hur det lättade 10 kg från dina axlar när artikeln "svischade" iväg i cyberrymden - för det är väl det dom gör numera - inte dunsar ner i brevlådan eller inlämnade som rek på posten.
Jag har skördat egen potatis idag men kan nu knappt röra händerna efter att ha "skogat" i trädgården mest hela dagen med häcksax, grensax och sekatör. Vädret har varit bra, växlande molnighet, lagom varmt för att jobba och inget regn. Hoppas både ni och vi kan fira midsommar utan regn!
Kram!

Saltistjejen sa...

olgakatt,
japp det känns otroligt skönt! Hoppas nu bara att det går hela vägen in i mål så att säga. :-) och ja, det är via epost det hela skickas nu.
Oj oj träningsvärk i händerna efter allt trädgårdsarbete! Här är det regn och fukt som gäller nu. Vi hoppas på bättring till imorgon.
Kramar!

Anonym sa...

Vi håller tummarna för sol och värme i morgon för vi ska också fira midsommar i Battery Park!

Bea i NJ

Saltistjejen sa...

Bea,
haha KUL! OM vi kommer dit (allt beror på vädret) så kasnke vi ses då!. Du känner klasnke igen mig (eller Ella) från bloggen. Hojta till isåfall! :-)
KRAM och Glad Midsommar!

bettankax sa...

Håller tummarna för att det blir "ha-gjort-färdigt-och-gjort-det-himla-bra-högen" som får påfyllning.
Önskar dig/er en fin och glad midsommar.
KRAM!!

Saltistjejen sa...

bettankax,
TACK!
Hoppas ni också får en riktigt fin Midsommar!
Kramar!

Mrs Clapper sa...

Gud så skönt! Och extra skönt att få iväg det innan midsommar så kan du släppa det helt.

Det låter inte alls behagligt med yllefilt! Här är 14 grader och regn, Inge vidare det heller.

Hoppas ni får en fin midsommar tillsammans!! KRAM

Saltistjejen sa...

Mrs Clapper,
ja det känns himla skönt. Att det blev just innan Midsommar är lustigt att jag inte ens funderat på så mycket, men det är nog för att Midsommar inte alls känns lika stort här ändå....? ;-)
Yllefilt är INTE skoj! Hoppas så att det ska bli lite mindre fuktigt imorgon. Fast 14 grader och regn låter inte så kul det heller som du säger. Vi får hoppas att det blir lite klarare väder både i Sverige och här under morgondagen! :-)
Hoppas ni får en riktigt fin Midsommar!
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Saltis!! Våtvarm yllefilt...perfekt beskrivet.

Jag hade ev tänkt komma till Battery Park med skippar när vädret är osäkert samt att vi fick ett annat attraktivt erbjudande...stannar i CT.

Ha så trevligt oavsett om det blir plan A eller plan B. Kul att träffa Anki!

Grattis till att du äntligen är klar med artikeln!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
synd att ni inte kommer imorgon men jag förstår er. jag är ju inte ens säker på om vi kommer med tanke på vädret. Hoppas dock på fint väder.
Önskar er en jättefin Midsommar imorgon!
Kram!

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
tack!!