fredag, oktober 21, 2011

Å vad jag håller med!

Nyss hemkommen från vår Curriculum Breakfast på Lill-Skruttans dagis. Förövrigt en mycket trevlig och bra frukost. Hann mingla lite med både lärare och föräldrar samt fick veta lite mer om hur lärarna ser på detta skolåret. Väl tillbaka hemma satte jag mig ner framför datorn och såg detta inlägg hos en av mina Favoritbloggare. Har ännu inte hunnit läsa originalinläggen som hon skriver om, men var bara tvungen att länka till hennes. Genast. Eftersom jag skriver under på allt! Och frågar mig samtidigt i mitt stilla sinne hur folk orkar? Och varför? VARFÖR??? Det måste finnas så oerhört mycket viktigare frågor att engagera sig i än detta. Som barn som far illa till exempel. Och då menar jag verkligen far illa.  Återigen kan man fråga sig om folk där ute ändå inte totalt tappat sin förmåga att skilja på vad som är viktigt och vad som faktiskt inte är det? Perspektiv? Är det ett helt omodernt och bortglömt ord i vår moderna tid frågar jag mig.

Bilden är tagen från nätet: 
http://mvt.se/nyheter/1.1217565-sannas-skafferi?blogPostAction=view_post&postingId=19.602147



12 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Har inget att tillägga, håller bara med. Trots (eller tack vare) att jag inte har barn.

Petchie75 sa...

japp. jag håller också med!! läste claras och ebbas inlägg igår och berättade för o som bara virrade på huvudet. att folk orkar bry sig!! och har mage att kritisera några band!!
trevlig helg!
kram

Annika sa...

Har inte sett den här debatten förrän nu.
Håller helt med dig iaf.
Några stackars band på en burk.
Men vad är väl det att bli så ARG på. Tröttsamt.
Kram på dig, Saltis!!

Saltistjejen sa...

Karlavagnen,
ja du men så är du också en klok kvinna! :-) Så jag förstår att du håller med. :-)


Petra,
jag har fortfarande inte läst varken Ebbas eller Claras inlägg men ska göra det senare. Tycker ändå just sådant här är det tristade med att "alla" ska ha så många synpunkter på hur var och en väljer att sköta sina barn....
Kram!!


Annika,
javisst är det tröttsamt. MEN tyvärr känns det mer som regel än som undantag att folk slösar sin tid och energi på att kritisera ANDRA och hur de väljer att ta hand om sina familjer.
Kramar!

Västmanländskan sa...

Så klart helt OK att du länkar.
Och det är ju alltid trevligt att bli kallad för favorit ;)
Jag är inte ofta så särskilt debatterande på bloggen, men den här gången kunde jag inte låta bli.

Saltistjejen sa...

Västmanländskan,
nej och DET var BRA tycker jag! Alltså att du inte kunde hålla tyst! :-)
Kram!

Desiree sa...

Har inte heller hängt med i debatten. Men tycker självklart att man som förälder också ska få och bör ägna sig åt annant än sitt barn. >Tycker att den här sortens tjafs är så typiskt för Sverige.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja jag håller faktiskt med dig. Tycker ofta att just sådana här saker blir enormt stora i just Sverige. Undrar varför?
Kram och hoppas ni har det riktigt fint i Italien!

The Hanssons sa...

efter att ha läst ditt inlägg klickde jag vidare till din favvoblogg och vidare till ebbas blogg. Gudars vilket liv det var bara för ett par söta burkar med snören. Jag bara önskar att jag var lika duktig att göra barnmat så fin. tack för tipset om två bloggar jag inte läst förut. ha en skön helg.

Saltistjejen sa...

nika,
vasågod! fast jag har inte läst Ebbas blogg förut heller. Nu endast inlägget som Västmanländskan skrev om.
Och visst är det galet att det skapade sådan debatt!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Ibland undrar man om folk har det för bra när de måste klaga på sådana här saker. Hitta fel på allt. Det finns ju så många andra bättre saker de kunde lägga sin energi på. Trist. Men tror tyvärr det är en speciell sorts människa. En som är cynisk och negativ och själv egentligen olycklig så de måste hitta fel hos andra. Tragiskt.

Saltistjejen sa...

Anna fair and True,
eller hur?!