måndag, november 14, 2011

En vanlig måndag

Idag var det en riktigt varm dag. Nästan upp emot 20 grader ute och sol. Som en skön sommardag skulle man kunna säga. Ändå promenerade jag ut med halsduk på i morse. Men den åkte rätt snart av. Det är alltid så lustigt det här när det är helt "fel" temperaturer för årstiden. Jag klär mig ofta då mer efter kalendern tror jag. Än efter själva vädret. Ute mötte jag dock flera personer som var iklädda shorts, t-shirt och flipflops. Kanske mer passande egentligen med tanke på sommarvädret. Men som sagt, när det är mitten av november har jag helt klart lite svårt med att tänka shorts och t-shirt. Kalla mig konservativ, fantasilös, trög eller bara trist.

Eftersom vädret var så fint bestämde jag mig för att ta en liten springrunda igen. Visserligen iförd långbenade byxor, men i bara linne. Så skönt! Perfekt temperatur att springa i! Det blev ungefär samma runda som förra gången. Än så länge är det rätt blygsamma kilometrar som jag försöker ta mig runt, men jag hoppas att få igång flåset tillräckligt för att kunna springa till Central Park snart. Har fått en "inbjudan" av en kompis som springer tidiga morgnar att hänga på. Jag är ju tyvärr ingen morgonmänniska, men ska nog försöka ändå. Det är alltid roligt om man kan springa tillsammans med någon åtminstone någongång ibland. Kanske blir det en runda med henne i slutet av veckan.

I övrigt har dagen förflutit rätt lugnt. Tycker att jag känner mig lite som i ett vakuum fortfarande vad gäller väntan på att de ska höra av sig från de jobb jag var på intervju för förra samt förrförra veckan. Men än har ingen hörts av. Här vet jag ju att det framförallt handlar om svar från första intervjun eftersom de jag träffade förra veckan specifikt berättade att de inte kommer höra av sig förrän längre framöver. Men just nu har jag lite svårt att komma igång med att leta andra nya jobb. Som om jag vill veta hur det går med detta först. Fast egentligen borde jag börja ta tag i det här med letandet igen nu. För att inte förlora en massa tid om det blir negativt svar. Måste bara försöka skaka av mig den här känslan av Väntan.

13 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Väntan är tuff, men bra iallafall att de sagt att det kommer ta lite. Då vet man ju vad som gäller.

Jag hoppas att du får det besked du vill ha snart iallafall!! Känner ju på mig att det går bra!!

Nu ska jag krypa isäng. Äntligen ;)

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
jo jag gissar att jag kommer få svar från första ställe hyfsat snart eftersom jag vet att de vill ha någon som kan börja i början av december. Vi får se vad svaret blir bara. De andra lär inte höra av sig förrän i december tidigast gissar jag....
Så nästa vecka vet jag säkert mer.
Sov gott!
Kram!!

olgakatt sa...

Att hänga i luften är aldrig kul, man kan inte fatta att inte folk hör av sig; att de har så svårt att bestämma sig.
Hoppas du får besked snart! Håller tummarna!
Kram

Desiree sa...

Ja det där att vänta på besked är jobbigt. Jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas på att du får positivt besked. Annars tycker jag ändå att du kan unna dig några dagar då du tar det lungt på jobbsökarfronten. Helt rätt att ge sig ut på en liten löprunda för att både rensa hjärnan och njuta av det fina vädret. Du får testa en morgon att köra en vända med din vän. Kanske funkar det bättre än vad du tror. Jag hoppas du får besked snart.
Kram!

Millan sa...

Harligt vader! Men som sagt jag ar nog som dig.. lite overkladd for den har varma hosten. Vi har haft runt 17-18 grader i helgen och jag svettades nastan ihjal i min jacka. Kanns lite konstigt minst sagt att det snart faktiskt ar forsta advent!

Kram

Loppan flyttar västerut... sa...

Argghh, väntan o ovisshet gillar vi inte. Snart Anna, snart!
Vi hade också fint igår, körde shorts o linne. Vägrar släppa sommarkläderna känns det som. Njuter varje varm o fin dag, inser att jag hamnat på ett för mej gynnsamt ställe i världen. I morse hade vi över 15 grader när Cajs gick till bussen vid 07. Jag gillart! Att det på torsdag ska bli kallare låtsas jag som jag inte vet.
Ha en fin o skön dag!
Kram

Saltistjejen sa...

olgakatt,
nej det är lite sisådär just nu. man vill gärna veta. Även om det blir negativt svar så vill man veta.
Tack för tummarna!!
kram!


Desiree,
tack!!! Ja, jag känner att det är lite svårt att motivera sig ordentligt för nya tag just nu innan jag fått veta åtminstone från det första stället. Men jag tror jag får börja snart ändå. Det var iallafall skönt att springa och jag hoppa jag ska orka upp för att försöka springa en tur med min kompis. Men det lär bli tungt. Jag är som sagt verkligen ingen morgonperson och såhär års är det ju rätt mörkt på morgnarna.
Kram!!


Millan
japp vädret just nu är så härligt! Men det är svårt att klä sig efter temperaturen och inte efter årstiden hahaha! Och ja himmel det är ju faktiskt snart advent! Svårt att känna det med tanke på att det är sommartemperaturer ute.
Kramar!!


Loppan,
haha så DU kan iallafall klä dig efter vädret! Bra!! Själv skulle jag inte ha ngt emot lite kyligare nu även om det självklart är skönt med den här värmen. Det är bara det att det är svårt att få "adventsstämning när det är 20 grader ute. ;-)
Stor Kram!!

Annika sa...

Väntan och ovisshet är aldrig kul, och det tär att vänta. Snart ska vi hoppas att du VET!!
Igår var det varmt ja, och samma idag. Men idag hänger regnet i luften.
Har varit ute och PW:at så skönt.
Nej, jag skulle aldrig klä mig i shorts och t-shirt och flip-flops i nov om det så vore 30 grader varmt. NO WAY!!
Det passar intet alls, tycker jag. Modepolisen i mig slår bakut direkt ;-)
Hopps du får en fin dag idag också!!
KRAMAR!!

Saltistjejen sa...

Annika,
nej det känns segt och man får liksom inget "avslut" förrän man vet heller. Vilket gör det lite svårare att ta tag i allt det där igen tycker jag. Motivation. Varmt är det nu, men det ska bli lite kyligare igen i slutet av veckan tror jag. Haha du är rolig Annika du klär dig alltså efter kalendern du med! Men med "måtta". ;-)
Stor KRAM!

Petchie75 sa...

Jag håller tummarna!! Jag vet precis hur det är, det är precis som man inte kan hålla alltför många bollar, dvs ansökningar, i luften samtidigt även när det bara gäller att vänta... och motivation krävs verkligen för att söka jobb, det är inget man kan / ska göra halvhjärtat.
Och japp, jag är likadan att jag klär mig enligt kalendern och inte efter väderlek / temperatur. Det är ju ofta också lite kyligare när solen går i moln och på förmiddagarna på hösten / våren även om det kan vara varmt i solen. Vi har också haft en otroligt fin och varm höst men nu är det kyligare vilket är skönt! Kramar!

Saltistjejen sa...

Petra,
vad skönt att ni också har en så fin höst. Det är skönt eftersom det får vinterhalvåret att kännas något kortare. Skönt att höra att fler än jag klär sig lite knasigt och inte helt efter väderleken. :-)
Tack för tummarna också! Just nu känner jag mig lite i limbo faktiskt. En del av min energi har gått ur mig i den här vänteprocessen. Kollade en del jobbsiter idag online samt kontaktade en person via LinkedIn men det var det enda jag fick gjort ang jobbsök idag.
Kram!!

Anna, Fair and True sa...

Hoppas du får svar snart! Så tråkigt att behöva vänta! Svårt att gå vidare med nästa då som du säger.

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
TACK! ja jag hoppas också. Denna eller nästa vecka hoppas jag få veta något.
Kram!