fredag, november 25, 2011

Några Bilder från Thanksgiving

Här är några bilder från vår härliga Thanksgiving. Inte den bästa kvaliteten på foton eftersom jag tog alla bilder med min iPhone. Och nej, inte heller några bilder på de hoppande nakna barnen.
Det lektes friskt hela eftermiddagen och kvällen.

Middagen på gång

Mycket mycket gott!

Även barnen åt med god aptit. O testar även efterrätterna lite i förväg - kvalitetskontroll....

THANKS to our FRIENDS Ana & Marshall for having us over and sharing your turkey with us! It was a LOVELY evening (as always) and a GREAT THANKSGIVING!!

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Mums! Jag är mätt men blir hungrig när jag ser bilderna. Visst är det vackert med tranbären?

Vi hade också bär, hallon och björnbär. Fräscht och uppskattat bland alla pajer. Granatäpple är en favvis! Ser att det är med också ;)

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
japp granatäpple och jordgubbar till pajen och chokladkakan. Den sistnämnda var det Lill-Skruttan och jag som bakade på begäran av henne. Ingenting utan choklad är nämligen efterrätt för henne hahaha! :-)
Kramis!

Trillingnöten sa...

Såg otroligt gott ut!! Vilken härlig kväll det blev :)

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja det blev en jättehärig kväll verkligen. :-)
Hoppas även ni hade en bra Thanksgiving!
Kram!

Desiree sa...

Ser gott ut. Kalkonen ser verkligen finfin ut. Ha ha roligt att O körde lite kvalitetskoll på efterrätten i förväg :-)
Underbar Thanksgiving.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
Kalkonen var jättestor och resten av maten med. Istället för potatismos hade vi potatisgratäng vilket jag älskar så det var verkligen gott!
Och vi kände oss lite kungliga med en som testar efterrätterna innan vi åt. ;-)
Hoppas ni fick en fin Thanksgiving även om den är annorlunda nu när ni är i Sverige.
Kram!

Freedomtravel sa...

Ser härligt ut! Nu är det ju nästan så att man önskar att man hade en tradition att fira thanksgiving ;)

KARLAVAGNEN sa...

Full rulle och jättegott tror jag summerar det hela. Får jag vara nyfiken och fråga om kylskåpet i bakgrunder är en kombo kyl/frys eller bara kyl? Alt bara frys?

Taina sa...

Det var mycket gott där!! Jag har också tagit till mig denna tradition och gillar den skarpt! Speciellt när jag inte behöver tillaga allt själv, hahahahaha!

Gillar kvalitetskontrollen för man vet ALDRIG om det är ätbart! Underbart!

Vet du att dina bilder med iPhone är betydligt bättre än mina tagna med en kamera. en SKITkamera! Så nu har jag skrivit till tomten...

KRAMAR!!!

Saltistjejen sa...

Freedomtravel,
ja det ÄR verkligen en härlig tradition tycker jag! Och synd att vi inte har något liknande i Sverige faktiskt, Särskilt så här år när det är så mörkt.


Karlavagnen,
japp du summerar väldigt rätt! :-)
Och kylskåpet i bakgrunden är helt genialiskt tycker jag som är avis på det!!!! Sådant skulle jag gärna ha. OM man hade utrymmet. Det är en kombo kyl/frys med kylskaåpsdelen överst (de två dörrarna) och frysen som en stor "låda" nedtill som man drar ut. Det ger en jättebra överblick över vad som finns i kyl och frys. Och det rymmer enormt mycket! :-)


Taina,
japp mycket gott var det. Haha nej visst är det så härligt med knytis när alla bidrar med en del. Hittills har jag heller aldrig gjort själva kalkonen utan kommit lindrigt undan. :-)
Kvalietskontroll är viktigt! Det vet ju du som jobbar med sådant! ;-)
Och ang bilderna tycker jag du ska skriva till tomten absolut!
Kraaamar!!!!!