torsdag, februari 16, 2012

Det gick bra!

Mitt möte idag alltså. Eller min "Informella intervju" som den ju kallas här. Sahra undrade förresten lite vad detta är för sorts intervju och om den informella intervjun verkligen krävde formella kläder...?  Lustigt nog så gör den det. Och en s.k "Informal Interview" är alltså ingen vanlig jobbintervju. För det finns inget ledigt jobb att intervjua för. Istället hoppas man få veta mer om företaget man kontaktat. Vad och hur de arbetar. I mitt fall kan det även vara intressant att ta reda på vilka som är deras s.k klienter (kunder). Och själv hoppas man även kunna få en chans att presentera sig på ett positivt och fördelaktigt vis. D v s att de ska tycka att ens kunskaper och erfarenheter är intressanta för deras typ av jobb och att man verkar vara en bra personlig "fit". Allt för att man som arbetssökande hoppas att de ska kontakta en framåt ifall det skulle dyka upp något jobb senare. Så detta om mina informella intervjuer. De med formella kläder.
Och TACK alla ni som tänkte på mig och höll en tumme eller två!!!!

9 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Här sprutar det ur inlägg!! :) Jag har hunnit uppdatera mig nu.
1. Jäkla tant! Men skönt att hon är borta nu med flytten!
2. Kul att få komma ut lite på intervjuer i alla fall. Det är fasiken inte lätt att få jobb. Speciellt inte om det är nåt inom ett särskilt område heller...En dag så kommer du att få din belöning :) Och då är du säkert glad att du gick på dessa!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
japp hahaha!!! Jag känner att jag kommit in i en lite "hyperperiod nu" troligen för att det varit så mycket omkring mig att jag liksom är uppe i varv...;-)
Och TACK också för din uppmuntran och peppning!!!!! :-) Du är så gullig! Alltid så positiv och stöttande!
Kram!

Desiree sa...

Skönt att höra att det gått bra. Forsätter hålla tummarna för att detta kanske leder till något framöver. Som sagt så är det ju alltid intressant att få reda på mer om företaget och få en chans att presentera sig personligen.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack!! Ja vi får se framåt helt enkelt. Det är inte sådär superlätt här med jobb särksilt inte som jag försöker byta från akademin och "benchwork" till annat där jag inte har ngn erfarenhet just nu. Men man måste försöka.
:-)
Kram!

Slow-Eva sa...

Wow, vad kul att det gick bra!

Lilla L har bara ögoninfektion och är pigg, så det är ingen fara med henne.

Sahra sa...

Intressant. Tack för förklaringen

Saltistjejen sa...

Sahra,
:-)

Emma sa...

Jag håller tummarna tills du hittar det du vill ha. Tills de har turen att hitta dig, menar jag.

Saltistjejen sa...

Emma,
tack vännen!!!!! Vad söt du är!
:-)