onsdag, februari 08, 2012

Glad!

Idag är jag glad för två saker. Den första och allra roligaste är att Lilla E äntligen fått komma hem från sjukhuset! Vi fick ett sms i morse från Familjen K med den glada nyheten. Och vi kände både lättnad och glädje. Sedan fick jag svar på ett av mina skickade email. Med positiva nyheter. Fortfarande inget jobb i sikte, men ännu en informell intervju vilket känns bra. Man får passa på att glädja sig även åt det lilla.

Jag har idag även deltagit i mitt livs första Webinar. Det var en lite intressant upplevelse. En föresläsning på nätet helt enkelt. Den hölls av en frilansande Medical Writer. Intressant.

Avslutar detta inlägg med en bild från gårdagskvällen. Då var vi över en sväng till O och hennes familj. Lill-Skruttan och O har alltid så himla kul ihop och ofta ses vi åtminstone en kväll i veckan efter dagis. Fast tjejerna skulle nog helst vilja ses varje kväll om de själva fick välja. Trots att de träffas hela dagarna på dagis.

Här läser O's farfar en bok för tjejerna. 

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Barn är så sköna. De kan leka ofta hur länge som helst när de gillar någon!!

Så skönt att E får komma hem nu och roligt att du gillade din livs första Webinar! Webinar är smart och kostnadseffektivt, vi använder det ofta här. Häftigt att man kan koppla ihop så många samtidigt.

Ser så gulligt ut när E och O njuter av en bok som O's farfar läser!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det är helt otroligt. Det känns som om vissa ungar skulle kunna leka med varandra dygnet om ifall det bara gick. :-)
Och det är otroligt skönt att lilla E fått komma hem. Vi var också oroliga och det är ju ingenting jämfört med hennes föräldrar, våra vänner.
Webinar var lite skoj att ha tagit del av. Nu vet jag lite hur det fungerar. Smart.
Kramar!!