tisdag, februari 28, 2012

Salmiak-Crème

För ett tag sedan hittade vi ett paket i brevlådan från våra kära vänner M och H i Stockholm. Det var fyllt med UNDERBAR lakrits som de köpt till mig. Om jag minns rätt (den lilla lappen som följde med godiset har tyvärr försvunnit) så var det inhandlat på Lakritsfabriken. Med i paketet fanns även "Salmiak-Crème". Alltså en lakritsvariant på min barndoms "Nöt-Crème", ni vet den där gamla 80-talsklassikern! Spännande tänkte jag och har nu smakat. Lakritsälskaren i mig jublade kan jag meddela!! Å den var riktigt GOD!!! Jehooo! TACK TACK TACK TACK!!!

Först en smått prasslande pappersförpackning.

På baksidan kan man läsa detta.

Och när man öppnat förpackningen fanns ett antal sådana här små förpackningar fyllda med underbar salmiakkräm!!! Och ja, känslan är exakt densamma som med Nät-Crème.

Jag kan även berätta att det fanns annat godis i paketet också. Daim, Dumle, Rollo, samt "vanligt plockgodis" i form av sura nappar, lakritsgodis och annat. Mmmmm!!!!! Underbar lyx! Fast allt det är i stort sett uppätet redan så där hann jag inte med att fotografera. Haha! Men TACK igen H och M! 

15 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Den vill jag testa! Vad kul att se o vad gulligt av dem att skicka. Nötcreme är sååå gott, brukar köpa med mej såna hem från Sverige och den här salmiakgrejjen ska jag leta på när jag kommer hem nästa gång.

Njut Anna, njut!

Kram igen

Annika sa...

DEN kan jag tro är GOD!!
Känner hur det liksom drar ihop sig i munnen av bara åsynen!!
MUMS!
trevligt med godis!!
GOTT!
Nötkräm är verkligen nostalgi sen förr!
Kram!

Saltistjejen sa...

Loppan,
ja visst var det gulligt! Och ja, den var supergoood!
Kram!


Annika,
ja den var verkligen GOD! Om man nu älskar saltlakrits vilket jag ju gör. :-)
Kramar!

Josefine sa...

SLUTA blogga om godis! Jag blir så sjukt sugen så fort jag tittar in här. Godis, bakelser, cupcakes, kanelbullar.´.. Nu ska jag gå och äta lite glass... =)

Steel City Anna sa...

Åh vad gott!

Charlie sa ... sa...

Så gott!!!

Jag älskar ju lakrits <3

Tack för tipset och vilka gulliga vänner


Kram!!!

Saltistjejen sa...

finelinan,
hahahaa! :-) Sorry!! ;-)
Du, ät lite glass för mig med!!! :-)


Steel City Anna,
ja det VAR det! :-)


Lotta,
haha ja du är som jag. Och Du skulle älskat den!!!
Visst är det fantastiskt med sådana vänner!:-)
Kram!

Coolaannna sa...

Då vet man vad man ska leta efter i affären nu då!!

Inte bra för mig :)))))


Kram Anna

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
hahaha japp! Iallafall om man gillar saltlakrits! :-)
Kram!

Trillingnöten sa...

Den där har jag velat testa, men inte hittat! :) Och så är DU i NYC och får fatt på den :) Visserligen inte direkt du men ändå! hahaha

Therese sa...

Fniss:)
Tur det kommer mera på fredag;)
Kram

Mallis sa...

Lustigt att vi bloggade om samma grej. Jag tyckte dock inte om eftersmaken och smaken av solroskärnor passade inte riktigt mig. Men den kommer bli bra till bakning.

Kram

Cecilia/svengland sa...

Det måste jag prova när vi åker hem i påsk! Älskar den vanliga nötcremen! Visste du att den görs i Hässleholm???

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
haha ja där ser man. ;-) Ibland är det lite lustigt med att bo långt bort.
Kram!


Therese,
hahaha jaså?!?! :-)
Du jag ska maila dig också. Och TÄNK nu är ni ju snart här!!!! :-)
Kramar!!


Mallis,
ja haha, det kanske är för att det är en hyfsat ny produkt som vi råkade ha turen att båda få tag på ungefär samtidigt? Så du gillade den inte helt alltså!? Själv älskade jag den! Fyllde verkligen igen mitt saltlakritssug på ett väldigt bra sätt. Men kanske är det också annorlunda för en när man bor så man inte kan få tag på saltlakrits. Då är varje liten saltlakritssmak helt fantastisk! ;-)
Kram!


Cecilia,
ja prova! Jag gillar också nötcremen! Men jag hade ingen aning om att den gjordes i Hässleholm! Görs salmiakcremen också där tro?
Kram!

Anonym sa...

Hej, vi har en webshop http://lakritshandel.jetshopmini.se
Du kan kika lite i den, vi finns på
Twitter, Instagram: @lakritshandel
MVH Lasse