fredag, mars 02, 2012

Klick

Ännu en ansökan ivägklickad. Klick Klick! Det var torsdagens jobb det. Plus ett brev och en påbörjad resumé till ytterligare ett jobb. Det hoppas jag göra färdigt under fredagen så att jag kan klicka iväg det då.

En annan sak jag ska göra är faktiskt att träffa en svensk tjej! Det är härliga Therese som hörde av sig till mig för ett tag sedan när hon planerade sin resa hit till New York City och hade ett par frågor. Jag försökte svara så gott jag kunde. Vi skickade sedan kanske en två, tre email till efter det första och nu strax innan hon skulle resa hit hörde hon av sig och erbjöd sig att köpa med sig lite svenska saker till oss. Hon undrade om det var något särskilt vi önskade oss. Vilken tjej!!!! Så himla gulligt! Så imorgon ska vi träffas. Var, när och hur är ännu inte helt bestämt men det lutar nog åt en fika i Central Park. Eller någon annanstans i staden beroende på vädret.

Jag förundras återigen över alla underbara personer jag fått kontakt med via bloggandet!

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

Lycka till med jobbsökandet! Och vilka snälla bloggkompisar du har! :)

Saltistjejen sa...

Marie,
tack!! Och ja, alla jag träffat och/eller haft kontakt med via bloggen är helt otroliga faktiskt!
Hoppas du får en fin fredag och helg!
kram!

Annika sa...

Jag med!
Jag förundrar mig också ständigt över alla fina personer som kommit in i mitt liv via bloggen.
Bara i förrgår damp godis ner från en läsare i Värmland.
GUD vad det värmer!

SÅ fint av Therese att handla åt dig.
Hoppas att ni får det riktigt mysigt.
Här är det så varmt idag, och jag kan tänka mig att det är ngt liknande hos er.

Önskar dig all lycka med nya ansökningen!
Kramar!!

Saltistjejen sa...

Annika,
jamen eller hur!! Man blir ju alldeles varm i hjärtat! :-) Såg att du fick jättefint paket du också i veckan. Så himla gulligt!
Här är det sisådär väder. Mulet och kylskåpskallt ungefär just nu. Vi får se om det klarnar upp senare under dagen?
Kramar!!