torsdag, mars 15, 2012

Problem med kommentarer i Wordpress

Okej, nu har JAG SJÄLV fått problem med att kommentera i de Wordpressbloggar jag läser. Så om ni som bloggar i Wordpress tycker jag är väldigt frånvarande så kan jag meddela att jag läser, men kan bara inte kommentera. När jag skickar min kommentar får jag hela tiden upp ett felmeddelande som säger att jag "måste vara inloggad om jag ska kommentera". Men saken är den att det ÄR jag, så jag förstår inte problemet!

Nu hoppas jag att detta kommer att lösa sig av sig själv hyfsat snart. På samma vis som det verkar lösa sig för er som haft problem med att kommentera på min blogg den senaste tiden. Men om någon annan av er där ute har något förslag på vad det är jag gör som är fel så får ni gärna säga till. Ge mig gärna råd. Det tar jag tacksamt emot för det är så himla irriterande detta!!!

Jag har även på min egen blogg tagit bort bokstavskombinationernani ska kommentera. Jag hoppas att det ska fungera bättre nu och att det ska strula lite mindre för er. Sedan så får jag väl försöka ha koll på eventuella spam-kommmentarer.

10 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Tackar för att bokstavskombinationerna är borta! Nu går det geschwint att kommentera - me like!

jag har inte haft problem att kommentera men i omgångar krångar det ju...

kram!

Anne-Marie sa...

De där bokstäverna är inte alltid lätta att tyda. Tack för att du tog bort dem. :)
Numera brukar jag alltid kopiera det jag skrivit innan jag "publicerar" så att jag inte behöver skriva om något väldigt intelligent ;) jag kommit fram till. Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
å vad bra att du tycker det är enklare att kommentera nu. jag hoppas att det ska bli mindre strul också för de som nylien/tidigare haft problem att kommentera här.
Kram!


Anne-Marie,
ja det var så många som klagat på dem, plus att jag hade fått många "rapporter" från läsare som inte kunde skicka ngn kommentar alls. Lite samma problem som jag har nu med wordpress.
Jag försöker också minnas att kopiera innan jag klickar på "skicka" men ibland glömmer jag.
Kram!!

Marie sa...

Den nya ordverifieringen hos blogger är alltid så svåra att tyda, mycket lättare utan! Jag har aldrig haft några problem med spamkommentarer, det filter som blogger har funkar finfint. Men kolla bara där ibland så "riktiga" kommentarer inte fastnat där, det händer ibland!

Sahra sa...

Har också upptäckt att det inte fungerar på alla wordpressbloggar. Högst irriterande. Jag har blogger så jag kan inget om wordpress tyvärr. Önskar att fler tar bort bokstavsverifieringen. Det tar onödigt lång tid att försöka tolka bokstäverna. Jag har aldrig haft verifiering och jag har inga problem med spam. Skulle jag få det får jag ta ett nytt beslut. Så enkelt är det. Kram

Sahra sa...

Tänkte inte på att det kunde vara Rockefeller. Såklart.

Millan sa...

Hurra!! Ja nu funkar det att kommentera igen. Det handlade om att ordverifieringen gjorde sa att vissa (bland annat jag ) itne kunde kommentera i blogspot. Det fanns liksom inget annat an sjalva ordverifieringsboxen ... ingen knapp att 'skicka' kommentar med och heller ingen identitetsvaljare sa jatteskumt!
Men nu funkar det igen. :-).

Hoppas att det loser sig med wordpress ocksa.

Kram!

Saltistjejen sa...

Marie,
javisst är det enklare utan. Orsaken till att jag aktiverade ordverifieringen tidigare jag var utan länge) var att jag fick lite problem med spam. Men jag gissar att de förbättrat spamfiltret nu? Och ja, jag har märkt att en del riktiga kommentarer hamnar där de med så jag har kollat ibland ändå.
Kram!!


Sahra,
nej visst är det knäppt!!!
Och nu testar jag utan ordverifiering igen ett tag så får vi se. Och du, det är väl inte konstigt om du inte tänte på Rockefeller. Jag hade ingen aning om VAR på Manhatttan Columbia, Rockefeller och NYU låg innan vi flyttade hit!!!
:-)


Millan,
japp hurraaa!!!!
MEN nu kan JAG inte längre kommentera hos DIG!! Så irriterande!!! Jag försöker flera gånger men det där felmeddelandet är det enda som kommer upp. Bara så du vet så läser jag men jag kan inte kommentera.... :-(
Jag hoppas det löser sig snart.
KRAM!

Astrantia sa...

Jag har samma problem som du på vissa bloggar sen igår. Jag upptäckte att om jag ändrade e-postadressen till en hitta-på-adress så funkade det för då hittade väl inte Wordpress någon e-post adress som den kunde associera till en användare. Men hela gerjen måste ju bero på något problem hos Wordpress.

Saltistjejen sa...

Astrantia,
ja jag upptäckte detta i förrgår tror jag det var. Eller om det var 3 dagar sedan? Nyligen iallafall. Jag får väl testa att göra som du då. Hitta på en annan adress. men så KONSTIGT!!!
Jag hoppas i vilket fall att det ska fixa sig snart.
TACK för tipset!!