torsdag, maj 03, 2012

Lunchen på Spice Market

Tillbaka till förra veckan igen. Onsdag. Honken och Holmskan här. Vi har just promeerat från Sockerbit och Hattmakaren från inlägget nedan, och är på väg till vårt lunchställe. Spice Market. En av M's och mina favoritrestauranger här. I Meatpacking District. "Asian Street food" men i en lyxigare variant måste jag säga. Otroligt gott om man gillar crossover asiatiskt. En fantastisk skön design och atmosfär inne. Bra service. Ja, vad mer kan man begära? Och ifall man nu skulle dra sig för att det är ett lite dyrare ställe  så kan jag tipsa om att de dessutom ofta har prix fix (fast pris) luncher vilka inte alls är dyra. Även flerrätters middag finns till fast pris om man önskar. Man kan då välja mellan ett par olika rätter och man serveras både förrätt, varmrätt och efterrätt. Det svåra brukar vara att välja för det mesta är så gott!

Som sagt en skön inredning och atmosfär inne.


Baren till vänster.

Där längst in skymtar köket. Om man sitter vid borden nära där kan man se kockarna springa runt och laga maten. Det är ganska intressant tycker jag.

Spice Market har två våningar. Till vänster kan ni se både ovanvåningen och den undre (bilden tog jag i trappan). Till höger är nedre våningen.




Jag tog inga bilder på maten, men knäppte ett par på våra desserter. Vi beställde i två olika glassorter (kommer i traditionella hämtmats-risförpackningar). Jag minns inte alls vad desserten i glaset var, men jag tyckte den var väldigt god, Holmskan däremot var mindre förtjust. Hon tyckte den var för "gräddig".

Vad detta var minns jag inte heller, men gott var det. I skålarna var två olika såser att doppa de små bollarna i. Mycket gott!

Jag kan berätta att vi blev kvar här i ca 2 timmar. Och efter det var vi inte direkt hungriga. Gott och otroligt trevligt hade det varit. Lite extra kul är såklart att spana på de andra gästerna också. Men efter detta var det helt klart dags att komma ut igen och röra lite på sig. Vi gick mot The Highline som ligger alldeles intill, men det får bli ytterligare ett nytt inlägg.

9 kommentarer:

Miss Marie sa...

Vad gott allt låter, och vilket härligt ställe att äta på!

Saltistjejen sa...

Miss Marie,
ja det ÄR gott och himla mysigt att äta på Spice market! Om du kommer hit ill NYC någongång så rekommenderar jag varmt ett besök här! Lunch eller middag. Spelar ingen roll.
:-)

Anonym sa...

Åh, här skall jag minsann äta då vi åker på vår tjejresa till New York!=) Jag har skapat ett dokument där jag sparar alla New York-tips & många av tipsen har jag snappat upp från dig.=)

Saltistjejen sa...

pennysdagar,
vad KUL att du tycker du kunnat då tis via mig här! :-) Skoj! Och ja, jag tycker verkligen ni ska testa Spice market när ni kommer hit! Tror inte ni lär ångra er. När är det er resa är?
Kram!

Miss Marie sa...

Jag har mejlat dig!

Saltistjejen sa...

Miss marie,
tack! jag ska kolla!
:-)

Anonym sa...

Vi ska inte åka förrän påsken 2014, vårt tjejgäng har tioårsjubileum då.=) Lääängtar! (Och samlar tips;-) )

Anna, Fair and True sa...

Ytterligare ett ställe jag vill tillbaka till!

Saltistjejen sa...

pennysdagar,
okej det är ju ett tag tills dess så du hinner skaffa dig en massa bra tips då! :-)


Anna Fair and True,
japp du skulle gilla det tror jag!
:-)