lördag, maj 19, 2012

Snart blir det mat

Idag är det den stora Matfestivalen här i staden. The Great GoogaMooga Festival. Massor av talangfulla och de flesta redan kända kockar kommer närvara. Eller iallafall deras signature dishes. Men jag gissar att även en del av dem själva kommer närvara vid detta event. Nu är jag ingen super Foodie, så jag känner inte till så där jättemånga av alla s.k Kändiskockar som finns här i staden. Särskilt inte till utseendet. Lite mer till namn. Men det är ju inte för att "Kändiskockspota" vi ska till Prospect Park idag. Utan för att testäta lite olika kök och även dricka gott. Jag ska erkänna att jag inte tagit mig tiden att riktigt surfa runt på hemsidan eller läsa alla de artiklar som skrivits om detta matevent. Men litar på att vi tillsammans med vår vän J som verkligen är en riktig Matfantast (han vet det mesta som är värt att veta om mat, kockar, restauranger, barer och food trucks här i staden) samt den GoogaMooga-App som M laddat ner till sin telefon, ska vara tillräckligt. De olika restaurangerna som kommer finnas på plats kan man se här.

Jag orkar kanske inte släpa med mig storkameran men hoppas ändå kunna ta lite bilder. Vädret kunde inte bli bättre. Enda lilla oron inför dagen är att det ska vara smockfullt där. Och att det ska bli jobbigt att ha med sig barn. Men vi får se. M och jag känner att vi går dit, kollar in, testar mer än gärna mat och dryck, men blir det alltför jobbigt med långa köer och om det är jobbigt att ha Lill-Skruttan där så går vi därifrån. Biljetterna kostade inget så man "förlorar" inget. De olika maträtterna betalar man på plats så det känns som man har allt att vinna på att gå dit men inget att förlora. Vi får se hur det blir helt enkelt.
Smaklig måltid!

5 kommentarer:

Mallis sa...

Synd att vi missar det. Det låter annars som något för oss.

Vi hörs snart!

Kram

Anonym sa...

Test

Cosmopolitan sa...

Åh! DET skulle vi varit på. Vi älskar sånt. Och jag är en liten matnörd...

Channal sa...

Låter mysigt! Spännande med mat! Bon appétit! KRAM Anna

Saltistjejen sa...

Mallis,
ja ni ahde säkert älskat det skulle jag tro. Det lär nog komma tillbaka nästa år så håll ögonen öppna. Kanske kan ni komma hit till den händelsen då?
Kram!


Cosmopolitan,
haha ja för en matnörd ahde detta nog varit en enorm höjdpunkt. Vår vän J som är oerhört intresserad av just mat och dryck sken som ett barn på julafton hela tiden! :-)


Channal,
det blev en superlyckad dag!!
Kram!