måndag, augusti 20, 2012

Dag ett

Så är det dags. Första dagen på mitt nya jobb. Igår provkörde jag sträckan igen, fast vi körde inte den allra sista biten fram till kontorsbyggnaden. Istället körde vi till en intilliggande mall. Och handlade kostym, skjorta och slips till M som han ska ha till det stundande bröllopet. Men idag blir det första gången jag ska köra hela vägen ensam. Lite småpirrigt känns det. Bara jag och Michelle (vår GPS) i bilen. Men jag tänker börja tidigt. För att förhoppningsvis slippa fen värsta rusningstrafiken på morgonen. "You can do it!" som Lill-Skruttan brukar säga när hon ska peppa. "I can do it!" Jag och Michelle!!

19 kommentarer:

Katarina sa...

ÄNTLIGEN! Vilken tid det tagit innan du kommit till denna dag. Jag menar så myket tid som förflutit, från att du erbjöds jobbet till att du suttit där och rattat bilen till din första dag på jobbet!

Du och Michelle är nog ett superpar i bilen! Jag hade en Greta då jag bodde i Atlanta.. hon var pålitlig för det mesta;) Lycka till nu och vad spännande det ska bli att höra hur du haft det. Stor kram

Martina sa...

Lycka till!!

Liz sa...

Onskar dig lycka till med bade korningen och med forsta arbetsdagen!! Tror att bada kommer ga jattebra! Stor kram!

eastcoastmom sa...

Klart du kommer fixa det! You go girl!

Trillingnöten sa...

JA!!! Lycka till nu vännen! Det kommer att gå superbra att köra OCH jobba senare :) Underbart roligt!

Pernilla sa...

Lycka till!

Love in LA sa...

Hej, har precis hittat din blogg och gillar den jättemycket! :)

Lycka till första dagen på jobbet! :)

Desiree sa...

Åh Saltis, klart you can do it. Stort lycka till idag på allra första dagen på nya jobbet. Klart det kommer kännas lite pirrigt men när du kommer hem ikväll så har du klarat av både första jobbdagen samt körningen. Håller tummarna för att du slipper värsta rusningstrafiken. Hur lång tid tar det att köra? Tänkte du börja vid 07 redan eller något sådant? You go girl, you can do it! Cruisa lungt på vägarna, du och Michelle. Du kanske får ge bilen ett namn. Vi har ju alltid haft namn på våra bilar som röda Rebecka och gråa Grace.
Kram!

Desiree sa...

PS. Läste precis ditt inlägg om mammografin. Jag var med om sådan där fiberknuta för ganska många år sedan och fick göra en biopsi som du ska göra. Biospin gick på ett kick och var inte alls läskig. Även om det troligtvis inte alls är något att bekymra sig över är det alltid bra att kolla upp sådant här.
Stor kram!

olgakatt sa...

Med tanke på alla timmar du kommer att sitta vid ratten kan du få botanisera bland mina ljudböcker och ta vad du vill ha.
Antar att bilen har inkast för CD o/el DVD. Tror vi kan överföra till rätt medium det som ev inte funkar i er bil.

Allt kommer att gå finfint om än det blir jobbigt!

Sahra sa...

Lycka till. Det kommer gå såååå bra. Kram

Charlie sa ... sa...

Ja, det kommer gå finfint!!! Bra att du provkört.

Lycka till och njut av din första arbetsdag!

You rock!!!!

Annika sa...

Det kommer att gå så bra!!
Nu är dagen här!
Äntligen!
ALL lycka till!!
Kram!!

Emma sa...

Nu är du där! På ditt nya jobb! Din nya verklighet! Wow, vad spännande. Klart att you can do it!

Kram

Cecilia/svengland sa...

Lycka till på första jobbedagen Saltis! Kram!

Lisa sa...

Saltis, hur gick det? Är sa spänd...har hallit tummarna hela dagen!
Kramar, Lisa

Anonym sa...

Hoppas du haft en riktigt bra första dag!=) /Penny

Suzesan sa...

Äntligen. Någon km sen är du van. Hoppas du slapp den värsta trafiken.

Åhh så spännande. Nyfiken på hur det gått. Heja Saltis.

Kram
/Susanne

bettankax sa...

Nu är nog snart första arbetsdagen över och jag hoppas såklart allt gått bra.. Jag kom på mig med att tänka på dig tidigare idag. Lite kul tycker jag och fnissar när jag tänker på hur oförstående uppsyn min arbetskamrat fick när jag försökte förklara..."jag tänker på Saltis i NYC som börjar nytt jobb idag".
Bloggvärlden är fantastisk:)
KRAM!!