lördag, augusti 25, 2012

Torsdag i Lund x 2

När detta postas är nog bröllopsmiddagen i full gång. Det känns så roligt! Äntligen är dagen kommen! Vi har alla sett fram emot detta så mycket. Jag lovar att skriva och visa bilder senare, men först ett inlägg om vår andra dag här i Skåne.

I torsdags skulle jag ju åka in till Malmö för att klippa mig. Svägerskan hade bokat en tid hos sin frissa åt mig. MEN det blev ändrade planer. Hennes frisör fick njursten och var tvungen att åka in till sjukhuset. Min klipptid blev alltså inställd, eller snarare framflyttad till dagen därpå. Det bekymrade inte mig något, men jag blev självklart lite orolig över Svägerskan eftersom hennes frisör ju skulle göra i ordning hennes frisyr innan vigseln på lördag. Senare visade det sig dock att hon kommer att kunna göra detta. Svägerskan själv flippade inte ur totalt när hon fick veta detta, men mest på grund av att deras kisse Max också blivit sjuk vilket såklart kändes tusen resor värre. Efter ett veterinärsbesök med honom fick de ändå lugnande besked och vi kunde alla andas ut lite. Både katt och håruppsättning verkade vara okej igen efter den turbulenta morgonen.

Kvällen innan hade jag lite hastigt lyckats boka in en fika med Petchie i Malmö, men vi ändrade nu detta till Lund istället vilket var närmare och enklare för oss båda två. Vädret var underbart och vi sågs på Lunds tågstation och promenerade till Ebbas Skafferi där det blev morgonfika. Så OTROLIGT MYSIGT OCH ROLIGT att ses!!!!! Det var ju ett par år sedan vi sist sågs. Och att få träffa den charmiga V på riktigt för första gången var också så kul! Ebbas är himla mysigt också tycker jag. Jag rekommenderar det verkligen för er som besöker Lund! Otroligt gott och bra service! Vi satt på innegården där, men även inne i själva kaféet är det otroligt mysigt.





Efteråt hämtade Svärmor mig och vi åkte hem igen till en nyvaknad M och en nyvaknad Lill-Skrutta, men då de var klara åkte vi åter in till Lund. Där mötte Svägerskan och Loff upp. Det hade då mulnat på lite men vi tog en promenad i Stadsparken. Vädret var lite fram och tillbaka men jag njöt av temperaturerna. Att slippa svettas är underbart! Även Svägerskan har bloggat om denna dagen och det kan man läsa och kolla in här.




Man har hängt upp hängmattor i träden på ett ställe i Stadsparken.

Hängmattehäng

Loff laddar inför lördagen...



På ett annat ställe kunde man klättra.

Svägerskan och Lill-Skruttan

Sedan blev det fika!

En gigantisk kakbit!

Fina fontäner



Typiska små kullerstensgator i Lund.

Jag älskar de gamla fönsterglasen. Så vackra!

På kvällen grillade Grabbarna Grus medan vi andra fixade med annat. Som att smyga på grillkockarna till exempel...

...och att leka ned de nyinköpta "my little Pony hästarna"

Småsnack vid grillen

Annat vid grillen





Under middagen fick Lill-Skruttan vara med om den svenska traditionen med sång till maten. Dock blev det utan snaps. Men sjöng det gjorde vi så att taket nästan lyfte. Särskilt då Svärmor tog fram sina sånghäften från "Allsång på Skansen". Lill-Skruttan var nog lite häpen först, men sedan tog hon i för full hals och hängde på så gott hon kunde.

Kvällen bjöd dessutom på svenskt smågodis...!

En supermysig kväll tillsammans. Men under natten vaknade Lill-Skruttan återigen och grät av hemlängtan. Denna gång tog dock M hand om nattpasset och jag kunde så småningom somna om. Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre framöver. Det kniper i hjärtat av att höra henne hulka fram att hon längtar hem. Samtidigt är man så trött så trött.... Som tur är så är vi ju två denna gången och kan turas om vilket känns otroligt bra!


3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Åh vad coola ni verkar vara! Inga bröllopsnerver där inte! Hemlängtan? Lilla söta stumpan!!! Förstår att det kniper i en mammas hjärta!!!

Kram!

✿Ewa sa...

Åh så kul ni verkar ha det och VÄLKOMMEN hem till Sverige!

Ebbas ska jag komma ihåg, kanske det kan bli ett besök vid nästa besök i Helsingborg. Vår roadtrip i Skåne regnade ju bort i sommras. :)

KRAM!

Ingrid sa...

Nu har vi flyttat hem och bor utanför Lund. Vad märkligt det känns att vi plötsligt är så nära varandra :) .
Jättefint bröllop! Förstår att ni har haft fantastiska dagar med nära och kära.
Stackars lilla som längtar hem. Det ÄR jobbigt med omställningar i den åldern. NJUT av dagarna i Sverige. KRAM.