onsdag, september 05, 2012

Försenade

När jag vaknade i morse hade jag fått ett mail. Från M. De sitter på Arlanda. M och Lill-Skruttans flight är försenad. Planet var trasigt! Nya delar skulle flygas in från Köpenhamn. Hm, det kämnns sådär måste jag säga. Dels tycker jag synd om honom. Att sitta och vänta på nya tider på en flygplats är inte kul för någon. Att göra det med ett litet barn gör det hela än värre. Särskilt ett barn som är så ledset att det fullkomligt vägrar lämna gaten på grund av enorm hemlängtan.

Lilla Skruttan. Och min M. Om jag bara kunde skulle jag trolla hit er nu!

Sedan är det ju det där med att det känns sisådär när man får höra att planet är trasigt. Usch! Sådana tankar kan få en att må lite smådåligt tycker jag. Och jag gör mitt bästa för att de inte ska slå rot i bakhuvudet. Men man får se det som så att det var bra att de upptäckte det innan de lyfte. Nu hoppas jag bara att de där danska reservdelarna snart ska vara i Sverige och att de kan fixa planet hyfsat fort.

Mina älsklingar, nu vill jag ni ska vara här!




16 kommentarer:

olgakatt sa...

Mitt varmaste deltagande med båda sidor av Atlanten. Vet hur det känns...

Mrs Clapper sa...

Usch!! Men det positiva i att de ska laga det nu är att de kommer kolla det extra noga!

ExPIAtriate sa...

Hoppas att det loser sig, det ar aldrig roligt att vanta pa en flygplats nar man ar mer an redo att ge sig ivag.
Kram!

Annika sa...

INTE KUL. INTE ROLIGT på ngt sätt.
Men visst kan du vara lugn. Snart har du dem hos dig igen.
Snart,snart om än försenade...
Kramar!!

Miss Marie sa...

Det är BRA att de fixar felet innan, då finns det ju inget att oroa sig för när de är i luften. Flygbolagen sätter säkerheten främst, det är inte direkt någon tröst när man sitter fast på en flygplats med ett grinigt barn och undrar när man ska få ta sig därifrån, men det är skönt för de som vill få hem sina kära. Hoppas resten av resan går smidigt för dom!

Emma sa...

Nu sitter de på planet (förstod jag via fejan) och snart Är ni tillsammans igen hela lilla familjen! \VÄlkommen ljuva vardagsliv!!

Emma sa...

Nu sitter de på planet (förstod jag via fejan) och snart Är ni tillsammans igen hela lilla familjen! \VÄlkommen ljuva vardagsliv!!

Liz sa...

Usch vad trakigt och som sagt, inte kul att planet var trasigt. Man undrar ju varfor dom inte bara kunde ta ett annat plan da, for hur lange maste dom vanta nu? Dels pa att delarna ska anlanda och sen pa installationen/reparationen och en pa fullstandig kontroll igen....det later ju tyvarr som om det kan ta ett tag.
Hoppas att din man kan underhalla Ella sa gott det gar, filmer och spel pa dator och telefon etc.

Forhoppningsvis drojer det inte alltfor lange innan du har dom hos dig! Kram

KARLAVAGNEN sa...

Förstår er alla 3, men du att planet är trasigt brukar inte det vara en standard ursäkt tillsammans med dåligt väder? För att täcka över sen ankomst av flight crew, eller kanske så är det Luft-Hansas strejk i Berlin och Frankfurt som kanske påverkar resten av Europa. Man vet aldrig. Behöver inte vara reservdelsproblem. Cheer up kära vän, snart är de hemma igen!!!

Anonym sa...

Fy för fel, men himla bra att de är så noga! När jag flög till Charlotte i julas och skulla boarda i Frankfurt så fick vi vänta på att planet skulle bytas ut till ett annat p g a fel, vilket gick hur fort som helst. Känns tryggt att de är så noga och inte tar några risker - de har ju dyrbar "last" ombord!

Marianne sa...

Såg på Fejjan att de hade kommit i väg nu, så nu äntligen är de på väg till dig. Stackars liten, som hade sån hemlängtan! Nå, skönt att det inte är tvärtom!

Kram!

Martina sa...

Ah vad jobbigt för er alla!

Klart att det känns oroligt och inte speciellt kul att höra att planet är trasigt och väntar pa reservdelar men man maste intala sig att det ju bevisar att de kontrollerar planen väldigt noga hela tiden. Sa det kommer ga jättebra och dina älsklingar kommer snart att sitta och gosa tillsammans med dig igen. Dock lite försenade. Men vad gör väl det i världshistorien?!

Snart, snart har du dem hemma hos dig igen!
Kramar

Desiree sa...

Hoppas de kommer hem snart. Ja det blir väldigt jobbigt med extra väntan för resan är lång nog som den är även om man inte råkar ut för förseningar. Jag hoppas att de som sagt snart är hemma och välbehållna.
Roligt att läsa om din första dag på jobbet. Låter som en bra start. Du ska se att du snart blir varm i kläderna. Det tar ett tag men det låter som du har hamnat på en bra arbetsplats och har en riktigt bra och trevlig chef.
Kram!

Trillingnöten sa...

Aww vad jobbigt och läskigt!! Hoppas allt går bra!!

Västmanländskan sa...

Åh, hoppas de kommer hem till dig snart!

Saltistjejen sa...

Tack alla ni sötingar för era uppmuntrande ord! och visst det gick ju bra. De KOM hem till slut!
KRAM!