söndag, september 16, 2012

Härlig lördag

Igår lördag, var en riktigt skön och rolig dag för mig och Lill.Skruttan. Vi hde en härligt skön morgon tillsammans. Först lade vi lite pussel och efter frukost kollade vi på Miyasakis senaste film "The Secret world of Arrietty". Jag tyckte otroligt mycket om filmen. Dels älskar jag Miyasaki och dels läste jag böckerna om "lånarna" av Mary Norton då jag var barn. Så det kändes nästan lite nostaligskt att se en filmatisering av den första boken.

Efter lunch stundade kalas. Det var en av Lill-Skruttans bästa dagiskompisar som just fyllt 4 och som hade kalas på 92Y. Ett perfekt ställe för barnkalas måste jag säga. Ungarna hade hur kul som helst. Efteråt promenerade vi mot bussen i det fantastiska vädret.

I väntan på bussen på väg till kalaset. Lill-Skruttan håller R´s present och han håller hennes.

Bollhav!

Balansgång på bommen

Födelsedagsbarnet och Lill-Skruttan


Tårtan!

Sedan blev det en hel del spring med ballongerna.

På hemväg

Alla fick boken om Mr Bounce i sin "goodie bag" och här kollar C och Lill-Skruttan in berättelsen.

Eftersom R älskar alla slags fordon ställde kompisarna givetvis upp sig på gaffeltruckens "gaffel" för fotografering....!


Väl hemma efter kalaset lekte Lill-Skruttan lite mer med C. De bor ett par våningar under oss i samma hus så det är väldigt enkelt att ses. Tjejerna leker otroligt bra tillsammans också vilket är himla kul. Den fortsatta kvällen var också ganska aktiv men samtidigt mysig. Lill-Skruttan ville måla och hon gjorde en teckning som jag blev otroligt imponerad av! DEN vill jag rama in! Så det ska jag göra. Det är så roligt att se hur koncentrerad hon är då hon målar. Man ser riktigt hur mycket hon njuter.

Vi har sedan även dansat och busat till skivan "Anna and the cupcakes" av Bari Koral, och lekt lite. M var tvungen att spendera ganska mycket tid på jobbet till och från under dagen och kvällen men var nöjd med sin insats där när han kom hem senare under kvällen. Skönt! Dagens plan är att ta oss till Coney Island. NY Aquarium och stranden hägrar.

13 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig dag med full rulle!

Kram Lena

Sahra sa...

Men gud. Har du också läst den? Pojken och lånarna. Den står fortf i min bokhylla. Nu blev jag nostalgisk. Kram. Vilken njutarhelg

Charlie sa ... sa...

Härlig helg! Kalas, film, läsa, vara tillsammans. I det här underbara vädret!!

Idag var inte sämre...september är super!

Ha en fin måndag och hoppas din commute går bra!!

KRAM!

Saltistjejen sa...

Lena - gott för själen,
ja det var en lördag fylld av aktiviteter. Roliga och mysiga dock.
:-)
Hoppas du har haft en fin helg du med!
kram!


Sahra,
haha japp! Det var en av mina favoriter som liten. Har också kvar boken någonstans, men troligen i ngn kartong i vår källare...
Rekommenderar filmen om du inte sett den!
Kram!


Lotta,
ja det var en riktigt fin lördag. Och vädret nu är helt fantastiskt!
KRAM!

Desiree sa...

Härlig dag.
Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! ja det var det!
Kram!!

Trillingnöten sa...

Vad kul det verkar vara det där! Och roligt att få göra lite spännande saker som att måla och balansera och grejer! Aktiva grejer liksom. Vill gärna se hennes målning :)

Saltistjejen sa...

Trillingnoten,
ja det var ett fantastsikt kul stalle. Om du ar intresserad kan du ju kolla upp deras hemsida. De har massvis med aktiviteter bade for barn och vuxna. 92Y.
Och jo, hennes malning kommer nog sa smaningom. :-)
Kram!!

Annika sa...

När Karolina var5- 6 år gick hon och Peter på bio och såg Spirited Away. OCH jag tror det är Karolinas största filmupplevelse ngnsin. Helgen efter fick jag gå och se den med henne. OCH jag föll som en fura. Så fort den kom på dvd köpte vi den. OCH än idag är den ljuuuuvligt vacker.
Karolina har alla filmer av Miyasaki nu. Alla lika fina.
Däremot har hon inte sett The Secret World...
Finafina bilder från en underbart vacker väderhelg.
Älska detta väder!!
Kram!!

Astrantia sa...

Vi har också Lånaren Arietty och jag gillar den verkligen, precis som alla Miyasakis andra filmer. Jag läste också lånar-böckerna av Mary Norton när jag var barn. Jag tror faktiskt jag la en sockerbit och något mer under sängen en gång ifall det skulle kunna vara så att de kanske ändå fanns på riktigt...

Västmanländskan sa...

Lilla T gillar också Arietty-filmen och önskade sig en Ariettyklänning och en "lånarväska" av sin syduktiga mormor ;)

Millan sa...

Det later som en jatterolig helg! Massor av lek och bus :-).

Vad fint du skriver i inlagget nedan om dina vanner som ska fa en liten son. Det ar sa oerhort orattvist det dar att vissa ska behova kampa sa otroligt for sadant som hander utan minsta problem for andra. Men sa skont att den har historian fick ett lyckligt slut!

Kram!

Saltistjejen sa...

Annika,
ja det är en helt fantastisk film! Och vi älksar alla Miyasakis filmer här :-)
Ellas absoluta favorit är nog fortfarande "Our neighbor Tottoro" men hon gillar även Ponyo mycket.
Kram!


Astrantia,
javisst är Miyasakis filmer underbara. Jag älskar hans världar! Kul att även du läste Lånarna när du var liten. Vad gulligt att du la en sockerbit under sängen! :-)


Västmanländskan,
vad roligt att hon ville ha en Ariettyklänning och en lånarväska! Lycka är att ha en sådan syduktig person i sin närhet!
:-)


Millan,
ja det var en bra helg.
Tack också för din fina kommentar om inlägget om min vän som just NU faktiskt är och hämtar sin son. Och ja, visst är det orättvist detta, men tyvärr är ju livet inte rättvist och jag ä väldigt lycklig över att vissa personer kan få barn på det här viset ändå. Det var ju så jag själv kom till min familj också :-)
Kram!