tisdag, september 18, 2012

Oväder på gång

Idag ska det bli "heavy thunderstorms" här. Så detta blir första gången jag testar att köra i riktigt dåligt väder. Jag hoppas det ska gå bra men jag är beredd på att det lär ta betydligt längre tid. Förhoppningsvis ska det inte bli alltför illa men här kan vägarna verkligen lätt "svämmas över" när det kommer sådana här kraftiga skyfall (lite lika tropiska regn) och olyckor sker så lätt. Och självklart ser det sämre ut i New Jersey än här i staden. Som vanligt... Redan har det skett en olycka i norra Jersey nära det område jag kör ibland. Och då är klockan bara strax över 6 på morgonen.

I övrigt har jag även min första mer "riktiga" dead line idag. Hoppas det ska gå bra med den också. Jag vill gärna kunna leverera något bra. Plus att jag måste ringa ett långt samtal till Benefits Center idag. Enbart för att det varit och fortfarande är en massa datastrul för mig vilket gör att jag inte kommer in på företagets intranet och därmed inte kunnat vare sig läsa igenom mina benefits eller "enroll".  Med denna tisdag framför mig längtar jag redan efter kvällen...


Nej bäst att göra sig i ordning så man kommer iväg snart.

9 kommentarer:

Desiree sa...

Kör försiktigt och hoppas det går bra. Lycka till med din dead line också samt samtalet till benefits.Du förtjänar en skön och trevlig kväll ikväll då du kommer hem.

Kram!

Charlie sa ... sa...

Kör försiktigt! Håll avstånd så kommer det gå fint. Det kommer säkert ta längre tid så lika bra att vara ute i god tid. Dax för mig att hoppa upp och ge mig iväg snart!

Det kommer gå fint med din inlämning och förhoppningsvis har du snart tillgång till intranet!

Kram
Lotta

Coolaannna sa...

Ja, kör lugnt. Bättre att komma sent än att inte komma fram alls. Oväder är mysigt att beskåda när man är inomhus men att köra i det är något annat!

Ha en fin dag Anna!

Kram Anna

Annika sa...

JADU, Saltis.
Här varnar de BIG TIME för eftermiddagens oväder.
redan nu stormar det och regnar det ordentligt.
KAN du åka hem tidigare?
Jobba hemifrån i em?
Kan vara klokt att dra hem efter lunch redan idag.
Men stay COOL så kommer allt att gå BRA!!!
Kram!!

Fröken fräken sa...

Hoppas körningen gick bra och att du får en bra dag på jobbet. Vårat oväder kommer tydligen på måndag, jag ser fram emot lite oväder

Kram!

Sahra sa...

Här kom ett riktigt skyfall idag. Stackars sonen gick hem i drygt 30 min. Det kommer gå bra. Ta ddet bara lugnt. Kram

Anne-Marie sa...

Har förstått att det varit riktiga oväder i dina trakter. Hoppas att bilkörningen gick bra. Det tar nog ett tag att komma in i ett nytt jobb och att lära sig allt. Kramar!

Martina sa...

Hoppas det gick bra för dig att komma hem trots oväder?!
Här blir det alltid extra tjockt och jobbigt pa vägarna sa fort det är daligt väder. Och kommer det nagra snöflingor, ja da blir det riktigt kaos.
Kram

Josefine sa...

Åh, jag älskar oväder! Fast kanske inte om man måste vara ute och köra bil...