fredag, januari 11, 2013

Bloggjulklapp

Jag har ju alldeles glömt bort att visa vad jag fick i det årliga Julklappsbytet som Emma som vanligt fixade. Detta julklappsbyte har numera blivit en tradition och det är lika roligt varje år tycker jag. Om jag inte minns helt fel damp paketet ner i brevlådan på självaste julafton faktiskt! För er som inte känner till detta Bloggjuklappsbyte kan jag berätta kort att vem som helst som vill kan "anmäla" sitt intresse till Emma. Man skickar sedan sitt namn o adress till henne och berättar vilka 3 saker man tycker bäst om och vilka tre man verkligen inte tycker om. Man får sedan dessa uppgifter av Emma men då gäller det såklart den person man själv ska skicka en julklapp till. Kostnaden för klappen har hittills varit ca 100 kronor.

Titta!!!!! En tidning, svenskt GODIS (saltlakrits mmmm!!) och jättefina juletiketter. Faktum är att det även var en påse bilar med här men den har jag redan hunnit smälla i mig... Oooops...! Som utlandssvensk är detta verkligen bland det absolut bästa man kan få! Sådant som inte går att få tag på här.

Är väldigt nyfiken över den här chokladen. Har aldrig varken sett, hört talas om eller testat polkachoklad förut.

En jättefin liten brosch i form av ett hjärta fick jag också!


STORT TACK till NANA!!!

Tyvärr har Nana ingen blogg (än vad jag vet) så jag hoppas att hon kan se mitt tack här i min blogg. Som alltid är det så roligt med det här julklappsbytet. Roligt att vänta på vilken person man ska få och vad man ska försöka hitta på till den. Och sedan är det lite småspännande att vänta för att se vad man själv ska få. Och jag vill återigen tacka Emma för att hon organiserar och fixar med detta. TACK EMMA! 

6 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Nana är nog min gamla klasskamrat från lågstadiet som jag hittat igen via Facebook. Jag tipsade henne om bytet och hon var med i utbytet även förra året. Ska skicka länken till ditt inlägg till henne!

Min mottagare har inte heller en blogg så jag hoppas hon hör av sig på något sätt och berättar att det kommit fram!

Saltistjejen sa...

Anna FT,
jaha vad KUL att ni är gamla kompisar! Skicka henne gärna länken. Och hälsa att jag blev jätteglad!
Kram!!

Nana sa...

Åh så roligt du blev glad över paketet!
Jag har själv varit bosatt utomlands och minns hur lycklig jag blev över lite svenskt godis och en tidning!
Och så härligt att det hann fram i tid till jul! :)

Saltistjejen sa...

Nana,
vad KUL att du hittade hit och såg mitt tack!! Jag blev verkligen glad över julklappen och jag har sparat lite av godiset som du såg. Ska njuta av det. :-)
Kram!!!

Nana sa...

Jag har följt din blogg till och från under en lång tid och det var så roligt när Emma skickade din adress, eftersom jag visste vem du är :) Kram!!!

Saltistjejen sa...

Nana,
vad kul att du följt mig och bloggen såpass länge.
:-)