söndag, januari 13, 2013

Helgen som gick

Det har varit en ganska lugn om än innehållsrik helg. Lördagen ägnades åt lite olika saker. På förmiddagen var det lite pyssel och fix för någon som snart ska fylla år. Inte vilket år som helst heller utan hon kommer träda in i det decennium som jag själv alldeles strax ska lämna. Någon vecka eller så kommer vi att befinna oss i samma decennium hon och jag. Sedan drar jag vidare.

eftermiddagen tog jag och Lill-Skruttan oss ner till West Village för att träffa Kvicksilver-M och hennes mamma C. De hade bjudit med oss till en svensk Bokklubb som skulle hållas av några av C's kompisar och det blev en riktigt lyckad eftermiddag tycker jag. Ett gäng svenskar med barn i åldrarna ca 1,5 - 7 år som sågs på ett av Biblioteken. De mammorna som tagit initiativet hade med sig svenska barnböcker och spel. Och det var roligt att träffa andra svenskar med barn i staden. Det hela var väldigt avslappnat och mysigt. Jag kommer definitivt att gå dit igen om det blir fler tillfällen framöver.

Idag har vi bara varit hemma. Jag fick sovmorgon i morse vilket var otroligt skönt. Väcktes av att Lipton kom och ville gosa. Dagen har mer eller mindre helt gått i lekens tecken. Träffade en av Lill-Skruttans kompisar i förmiddags nere i vårt Lekrum. Sedan lunch och efter det kom en annan av hennes kompisar över till oss för en spel- och filmeftermiddag. Tjejerna ville så gärna se Lejonkungen tillsammans så vi hade förberett lite för detta. De hade även väldigt skoj med Lill-Skruttans Kinectspel en stund. M gick till jobbet medan vi mammor hade en väldigt trevlig eftermiddag med kaffe och en massa snack. Självklart diskuterade vi kommande år med Kindergarten i antågande. Samt Cloud Atlas som jag nyligen läst ut.

Nu väntar ny arbetsvecka igen. Imorgon ska vi även gå ut och äta middag efter jobbet med min kollega som är här från paris. Det ska bli roligt, men jag inser också att det kommer att göra min måndag väldigt lång. Men så är det.  Och det blir säkert bra det med.

9 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Vad mysigt med biblioteksstund och svenska bocker!!! Vi haller pa att ordna en svensk froken for de aldre barnen som kan komma efter skolan. Eftersom man jobbar ar det svart att hinna aka till svenska skolan. Men lasa svenska bocker ar ju toppen!
Kram!

Syster i söder sa...

ååå nu blir man ju nyfiken!! :)

Annika sa...

Trevligt med den där bokklubben. Vilket bra initiativ.

Låter som en bra helg, Saltis.
OCH nu är det återigen måndag.

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Skön helg som gick snabbt, eller hur?

Jag försöker kurera mig, har någon bacill i kroppen som ställer till det.

Ha en trevlig middag ikväll!

KRAM

Anna, Fair and True sa...

Är det svägerskan som fyller?!

Kul med svenska bokklubben! Särskilt nu när E börjar skolan snart och det blir ännu viktigare att även lära sig läsa och skriva på svenska.

Jag har inte läst Cloud Atlas men såg precis filmen. Jättebra!

Desiree sa...

Kul med bokklubben, den låter super nice. Kul för E att också få prata svenska med andra barn lite. Jag har inte läst Cloud Atlas men gav den i julklapp till min bror då jag tyckte den verkade spännande. Låter som en skön och trevlig söndag. Bra att tanka batterierna med en mysig helgdag inför kommande veckan. Hoppas måndagen inte kändes allt för lång.
Kram!

Martina sa...

Later som en skön helg.
Hoppas du far en toppenbra vecka!
Kramar

Josefine sa...

Det är väl sådana helger man uppskattar! Lugna, men ändå med innehåll. Iallafall jag! =)

Hoppas du har en bra vecka!

Saltistjejen sa...

finelinan,
jo jag håller med dig. De helgerna är ofta de bästa!
Kram!