söndag, februari 24, 2013

Solskenshyhet

Idag har vädret varit bättre än igår. Uppehåll. Men fortfarande mulet. Efter en mycket mycket lugn morgon och förmiddag kom vi ut på en liten promenad i staden och kollade bland annat in en leksaksaffär i närheten av oss. Varmare än gårdagen men trots ett par blå hål i det gråmulna täcket orkade solen aldrig riktigt fram. Frånvaron av sol ute kompenserades dock av en riktig Solskensnyhet! En alldeles alldeles underbar sådan! En av de bästa vi fått på mycket länge och det kvillrar lite i kroppen än. En go' varm känsla i magen. Och hjärtat slår sådär lite extra. Förväntansfullt.
Some days are just better than others!


*) Och nej bilden här är inte från idag. Som sagt ingen sol idag. Och nästan all snö har regnat bort. Men solen i mitt hjärta lyser klart och varmt. Så jag tyckte den passade fint.


9 kommentarer:

Emma sa...

Härligt med Solskensnyheten!

Och okejrå det ÄR väl upp dig dig när och om du vill blogga om det då...haha.

Kram och mer solstrålar år ert håll!

Mrs Clapper sa...

Det låter alldeles underbart! Härligt!!

Miss Marie sa...

Härligt med fina nyheter! :)

Annika sa...

Okej'rå...
Men vad är det som är så bra?
TELL!
Det tycker jag iaf ;-)
Kramen!!

Mallis in real life sa...

Goda nyheter är bland det bästa som finns. Härligt!

Hoppas det blir lite varmare och gärna soligare när vi landar i New York om fyra veckor. Vi tänkte ta oss ut till Red Hook, det verkar trevligt. Någon erfarenhet?

Må så gott. Kram

Liz sa...

Harligt med goda nyheter - aven om man blir otroligt nyfiken och fantasin springer ivag nar man hor sant :) Speciellt nar du skriver forvantansfullt...
Ha en fin borjan pa veckan, stor kram!

Anna, Fair and True sa...

Vad taskigt att inte berätta! ;)

Charlie sa ... sa...

Ja, tell....inte bars säga A ;)

Kram!!
Lotta

Saltistjejen sa...

Emma,
:-)
Det kommer nog mera men lite senare.


Mrs Clapper,
ja det är det!
:-)


Miss Marie,
ja det är de bästa presenter man kan få tycker jag!


Annika,
haha det kommer en fortsättning så småningom. Lovar
:-)


Mallis,
ja det är det verkligen. Och ja det är nog varmare här om en månad. Red Hook är jätteroligt att "upptäcka". Fast jaghar inte varit där sedan Sandy (förutom på ikea där) så jag har ingen aning om ifall mycket fortfarande är förstört i områdena kring vattnet eller om de fått ordning på det nu.
Kram!


Liz,
haha jag förstår nyfikenheten. Tyvärr kan jag inte säga mer i nuläget.
Kram!


Anna Fair and True,
;-) ja jag vet men jag kan inte. Men kunde heller inte vara helt tyst...
:-)


Lotta,
hahaha du det kommer mer senare. men inte riktigt än bara.
Kramis!