fredag, mars 08, 2013

Finfika

Fick finbesök idag på eftermiddagen. Tur att jag jobbade hemifrån. Det var Skrivar-Anna som var i sta'n och som då tog sig tid att komma förbi. En fika. Tillsammans. Här hemma. Så KUL! Och eftersom jag efter att ha bjudit hem henne hit insåg att jag inte hade en endaste liten kaffeböna hemma, så var hon såklart så gullig att hon själv tog med sig fikat. Kaffe. Choklad. Hallon & Blåbär. Vi träffades för snart två år sedan då jag gick en Skrivarkurs här (organiserad av författarcoachen Ann) och sedan har jag egentligen "bara" följt Anna på hennes blogg och till viss del på Facebook. Det kanske inte låter så mycket men det har ändå varit tillräckligt för att vi har kunnat haft en fortsatt slags "vardagsrelation" på något vis. Jag har fått följa hennes tankar som utlandssvensk här i USA och sedan hennes och familjens tillbakaflytt till Sverige. Hennes tankar och känslor kring detta. Och det har varit så himla intressant och roligt att få ta del av. Att nu idag sedan kunna sitta live tillsammans och prata om detta. Byta erfarenheter, funderingar, tankar. Det var otroligt roligt! Och för er som inte läser Annas blogg kan jag verkligen tipsa om den! En härlig blandning av stort och smått.

TACK Anna för att du tog dig tid att komma förbi! Trots all blötsnö som yrde runt i staden idag. Och trots att detta var din sista heldag här innan du flyger tillbaka hem till Sverige igen. Till ditt Ny-Gamla Hem.


Inte kom jag på att jag skulle ta några bilder heller. Dåligt av mig. Men så blir det lätt när man har munnen och huvudet fullt av prat....!


6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Härlig fika ni hade Saltis!! Jag blir så nyfiken och sugen på både skrivarkurs och Annas tankar.

Idag skiner solen och jag känner mig alldeles pirrig!
Har en barndomsvän i stan och eventuellt hinner vi ses en snabbis. Jag längtar efter att ta en fika med dig!!

Ha en härlig lördag min vän!!

Lotta

Saltistjejen sa...

Lotta,
å jag såg just på Annikas blogg att din vän är här för att inviga nya Gudrun Sjödénbutiken! KUL! Jag handlade mycket på Gudrun S i Stockholm förr. :-) Älskar hennes färger så mycket!
Och du vi måste få till en fika snart igen tycker jag! Helt klart!!! Hojta till när du tor du har tid och lust!
KRAM!

Martina sa...

Later som en riktigt mysig fika.
Tur att bloggar och andra sociala nätverk finns sa att man kan halla kontakten med vänner och även hitta ny vart man än befinner sig i världen!
Kramar

Saltistjejen sa...

Martina,
ja visst är det fantastiskt att man kan både hålla kontakt med gamla vänner OCH få nya! Det gillar jag verkligen.
Kram och hoppas ni har en fin helg!

Anonym sa...

Tacktacktack för att jag fick komma och störa mitt i ditt jobbande!!! Det var ju helt fantastiskt trevligt!! Längtar redan efter den härliga vårvärmen som kom på lördagen. Här är det så kallt så klockorna stannar. Klädde Greta för kallt på tisdagen så jag fick åka tillbaka med mer kläder. Var så inställd på att det skulle bli varmt på förmiddagen. Usel mamma :-)

KRAM och hoppas vi ses igen!!

Saltistjejen sa...

paettannatsatt,
åååå Anna! Det var bara SÅ ROLIGT att vi lyckades få till en fika! Och ja, våren längtar vi alla efter nu. Överallt känns det som.
Jag hoppas verkligen också att vi kan ses igen!
KRAM!!!!