lördag, mars 09, 2013

Sommartider Hej Hej!

Äntligen!!! Efter ett par dagar med grått väder, snålblåst, snöblask och kallt regn kändes det underbart att vakna och se den blå himlen utanför fönstret. Det blir garanterat en promenad ute idag. Kanske till Central Park. Sedan ska vi ställa om klockorna i natt. Ja, redan. Här i USA sker ju omställningen till sommartid mycket tidigare än i Europa. Och vi ställer sedan tillbaka klockorna senare också. Resultatet är att vi har sommartid ett par veckor längre här än i Europa. Tidsskillnaden mellan New York City och Sverige kommer därför nu att vara fem timmar istället för sex fram till sista helgen i mars då alla i Sverige också går över till sommartid. Kan vara bra att veta. Jag vet att många inte gillar när man ställer om klockan. men jag tycker faktiskt om just sommartiden. Även fast det betyder att man förlorar en timme då. OCH får mörkare morgnar igen. Men vinsten i form av längre, ljusare dagar tycker jag är fantastisk! Här kommer omställningen att betyda att vi kommer ha ljust ända till 19-tiden på kvällen! Me Love! Så jag tar mer än gärna en kortare helg (minus en timme alltså) och att få gå upp i mörkret igen ett tag. Inget är gratis och personligen tycker jag det är ett bra byte för att få ljusare kvällar.

Hoppas ni alla får en riktigt fin lördag och en bra helg!
Har insett att många svenskar är helt inne i Mellon. Själva är vi lyckligt ointresserade så här blir inget Mello på SVTPlay ens. Vi saknar dock "På Spåret"....


7 kommentarer:

Sahra sa...

Mello - kunde inte vara mindre intresserad. Tyvärr har vi tackat ja till mellofest. Hur nu det gick till. Måste ha varit berusad. Lät som en strålande idé. Glitter, glamour, fjäderboa....
Nu känner jag mig bara trött.

Jag har inte heller ngt emot omställning av klockan. Bara så svårt att få in i skallen åt vilket håll.

Kram

Annika sa...

Mellon är bara kul om man är i Sverige och ser den med hela landet där.
Här blir det bara jobbigt.
Kollar inte heller.
Ids inte. Orkar inte, haha!!

JA, vilken DAG!!
Svårt att fatta att vi hade snöglopp i onsdags. NU satt jag vid min söderväg och blev SVETTIG i solen.
Blå blå himmel o så vackert...
Love it.

Sommartid tycker jag bara är trams och dumheter och skulle vilka skrota det, but that's just me :-)

KRAM!!

olgakatt sa...

Hörde på SMHI att ni hade 11 grader på middagen. Här är kallt och blåsigt men vi fick litet sol på eftermiddagen.
Nä, ingen meloditjosan här heller.
Har tillbringat kvällen i verkstan med änglabeställningar.

Charlie sa ... sa...

Underbart väder!!!

Fick njuta några timmar av NYC också ;)

Mello - inte sett det alls i år!

Ha en skön kväll


KRAM!!

Anne-Marie sa...

Mello visste jag till för bara några veckor sedan inte vad det var. Så bortkopplad är jag. ;) Tycker det blivit så annorlunda jämfört med när jag bodde i Sverige att jag inte alls följer med längre. Såg en lista hos SvT om alla vinnare i Sverige och fick en del roliga minnen av 80-talet med guldskor och främlingar. :) Kram!

Saltistjejen sa...

Sahra,
hahaha nej men då förstår man ju verklligen hur "stort" det är i Sverige, om t o m icke-mello-intresserade personer hamnar på fkjäderboa-mello-partaj! ;-)
Kram!


Annika,
nej jag vet att du inte gillar sommartiden. Alltså då menar jag att man ställer om klockan. :-)
Vädret idag var såååå SKÖNT!!! Mmm.....!
Kram!


olgakatt,
å änglabeställningar låter spännande!
Och ja, vi har haft 11 grader och sol här idag. Så skönt med vårväder efter snön som kom igår och i förrgår.
Kram!


Lotta,
vad härligt att du var inne här i stan idag när det var så fint väder.
Hoppas du hade det toppen!
Kramar!


Anne-Marie,
hahaha nej jag har inte följt melodeifestivalne heller mer än första året efter att vi flyttat hit. Sedan blir man helt bortkopplad tycker jag, på så vis att man inte bryr sig ett smack. Ungefär lika intresserad av det som jag gissar att de flesta svenskarna är av amerikansk baseball.... ;-)
Kram!

Emma sa...

åh vag hÄrligt allt ser ut! Och vilken lust man får att besöka den där stan där nere. Men det känns som att just den ålder L är i nu -som är densamma som Ilia var när vi var dÄr sist - är ungefär den sämsta tänkbara göra New York-åldern som turist.

Blir glad av alla bilder! Älskade vår!