söndag, mars 17, 2013

Söndagsutflykt till SoHo

Idag söndag, var vädret betydligt bättre än igår. Fast kyligt med en isande vind. Våren känns fortfarande långt bort. Vi tog ändå på oss ytterkläderna och drog iväg ner till SoHo för att se en utställning där som vi velat se ett bra tag. Idag var sista dagen så det var bara att passa på. Utställningen var "In Pieces" och den var väldigt bra och rolig att se. Konst där Lego spelar en stor roll. Till Lill-Skruttans förtjusning. Men jag kommer att skriva ett inlägg om den och visa fler bilder senare. Inte idag. För den kräver liksom sitt eget inlägg. Sin egen plats.

Lafayette 


Vi såg inte mycket av St Patricks Day som var idag. Igår gick paraden genom staden men jag tror tyvärr den hade vädret emot sig. Idag påmindes man mest om dagen av att de flesta pubar var smockfulla. Och så en del gröna ballonger då.... Men väldigt lugnt. Gissar att vädret spelar in. Jag minns St Patricks Day de år det varit runt 15-20 grader varmt och sol ute. Då brukar det vara betydligt mer "rulle" på gatorna.


Galleriet låg på Mullberry Street

Avant Gallery. Och som ni ser var sista dagen idag.

Självklart var öppetskylten gjord i Lego....!

Det var inget direkt promenadväder så efter att vi kom ut från galleriet letade vi upp ett fikaställe. På Lill-Skruttans begäran. Jo, hon är riktigt svensk vad gäller fika...! På Little Cupcake Bakershop värmde vi oss med kaffe och äppeljuice samt varsin cupcake. En Brooklyn Blackout. En Red Velvet. Och en German Chocolate. Sedan skyndade vi mot tunnelbanan i den isande vinden och tog vi 6-tåget hemåt.

Fikadags!

Jag gillade att man såg dem göra sina cupcakes för att fylla på då det uppstod "tomrum" på hyllorna


Och det rätt stor rush så det gällde för dem att ligga i


Ni ser, flera "tomma platser" på hyllorna...



Så tillbaka mot tunnelbanan igen



På väg hem

Imorgon börjar en ny vecka igen. Och vi har passerat mittstrecket i mars månad. Redan. Ändå ingen vår i sikte. Jag börjar på allvar misströsta och tro att vi inte kommer att få känna av någon vårvärme "på riktigt" förrän vi är inne i april. Fast självklart hoppas jag att den ska komma innan påsken. Man ska inte klaga och gnälla. Det blir bara tjatigt och trist. Men jag känner verkligen att jag mentalt är SÅ REDO för våren nu!!! Veckan som kommer ser det dock ut att bli ytterligare ganska kyliga temperaturer. Och imorgon samt tisdag väntas regn. Jaja, det finns inget vi kan göra åt vädret så det är väl bara till att dra på sig vinterjackan återigen. Och hoppas på att veckan efter denna är just den då våren tänker komma hit i år.

8 kommentarer:

Sahra sa...

17 minus. Lååååångt till vår. Känns helt hopplöst
Kram

Desiree sa...

Jag känner preics som du att jag är sååå redo för vååår nu. Men även här verkar den dröja och det går långsamt långsamt framåt. Men jag är tacksam över att slippa snö. Men jag skulle så gärna vilja ha lite mer sol och ca 10 till 15 grader.
Ni fick en mysig utflykt iallafall även om vädret inte var det bästa.
Kram!

bettankax sa...

Kul att få hänga med till SoHo:)
Här väntar vi på det stora ovädret:(
KRAMAR!!

Annika sa...

DET SNÖAR i Washington då jag skriver detta!!
OCH MYCKET!!
Det är helt vitt på marken.SÅ DEPP!!!!
Ni kommer säkert att få skiten också.
Våren är starkt försenad.
STARKT.
Jag tror det bara slår till och blir sommar i april. Körsbärsttäden kommer inte att blomma i nästa vecka, som de sagt, inte en chans.
Jag har sällan sett naturen så vintrig en vår som denna.
Otroligt.
Men NI hade iaf en BRA dag i SoHo!!
Härligt!!
Kram!

Taina sa...

Jag är också redo för våren. Är ganska så less på kylan som bitit sig fast här. Hoppas tänderna på Kung Bore fastnar rejält någonstans! Helst där pepparn växer, typ.

Vad intressant med utställningen. Ska bli kul att läsa om den sedan. Vem gillar inte lego?

Här var paraderna i Hartford och New Haven förra helgen och då var det fint. Men jag åkte inte eftersom Jonas var bortrest.

Ha en bra vecka nu. Och vem gillar inte fika? Har fikarast med mig själv just nu, hahahahaha!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Sahra,
17 minus!!!!! Hmmel! DET är ju värsta vintern!!
Suck!
:-(
Kram!


Desiree,
ja jag tror att alla vill ha vår nu. Verkar som om den är sen både här i USA och i Europa.
Kram!


bettankax,
kul att du gillade att följa med en liten sväng i SoHo. :-)
Och ja vi har oväder här med. Just nu. Turligt nog hann jag hem med bilen innan det värsta börat.
Kram!


Annika.
ja du NU har vi värsta snöovädret. Ska bli regn senare tror jag men fyyyyy vad det är trist! Känns som om det aldrig ska bli vår. :-( Och jag tror som du att det kommer slå till alldeles "för" mycket när värmen väl kommer hit. Tyvärr.
Men men man kan inte göra något åt vädret...
Kram!


Taina,
japp våren får mer än gärna komma snart! Så trött på kyla och snö. Just nu snöar det här. IGEN!!!!
Utställningen var toppen! Ska som sagt skriva och visa mer från den senare men har inte riktigt hunnit gå igenom fotona och så än.
Haha fika är bara BÄST!
Ha nu en bra vecka du med!
Kram!!

Y sa...

Åh jag längtar tillbaks till New york när jag läser din fina blogg <3
Och här hemma längtar vi ju alla också efter våren, snöstorm som kom av sig utanför mitt fönster idag.
Kram

Saltistjejen sa...

regnnatt,
Tack! Ja jag förstår att du kan längta tillbaka hit. Det är en fantastisk stad på så många vis. Om än kylig nu. ;-) Våren längtar vi nog alla till nu tror jag. Det verkar så.
Kram!!