onsdag, maj 01, 2013

Sista dagen

Idag ar det min sista dag har i Baltimore for denna gangen. Det har hittills varit otroligt bra! Jag har lart "kanna" flera nya bekantskaper samt traffat en gammal van! Fran min tid pa Karolinska. Men han flyttade tillbaka till Australien ungefar samtidigt som jag och M flyttade till New York. Sa vi har inte setts pa drygt 7 ar! Lite extra roligt ar det att vi hade en del kontakt under min jobbsokarperiod och han kom med en hel del tips och rad till mig da betraffande "medical writing". Och detta ar ju en konferens for folk inom "Medical Publishing"sa han var extra glad over att se mig just har. Vi fick chansen att prata en hel del under gardagen vilket var fantatiskt roligt! Han ar sig lik och det var som om vi traffats harom dagen. Sa som det ska kannas med bra kompisar.

Nu ar det sista dagen. Och det kanns bra. jag borjar kanna mig lite sliten. Att vara igang fran 7 pa morgonen till 23tiden pa kvallen tar en hel del energi. Som sagt, bade roligt och larorikt, men mycket intensivt. Ikvall tar jag taget tillbaka till New York. Till M och Lill-Skruttan. Och jag langtar efter dem!

3 kommentarer:

Liz sa...

Vad roligt att du traffade en van fran ett tag sedan pa kursen! Och att du har kant att det har varit bade roligt och larorikt. Men jag forstar att du har langtat efter din familj. Kan tanka mig att det blev ett kart aterseende..:)
Kramar!!

Desiree sa...

Kul att träffa en gammal vän som du inte sett på riktigt länge. Låter som en bra konferans men intensiv som du säger. Hoppas du får en trevlig sista dag och en trevlig resa hemmåt sedan.
Kram!

Martina sa...

Kul med gamla aterseenden!
Hoppas att hemresan gar bra. Kanske en liten tupplur pa taget?!
Kramar