söndag, oktober 20, 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Helgen är slut. Söndagskväll nu då jag skriver detta. Och om ni undrar över rubriken till inlägget så gäller den mest lördagen. För den blev inte riktigt som jag tänkt mig.... Efter förmiddagen började jag känna mig rätt hängig. Och otroligt trött. Utmattad rent ut sagt. Efter lunchen lade jag mig för att "vila" en stund. Men det blev en 2 timmars djup sömn. Ändå kände jag mig helt slut då jag vaknade. Så det blev inget födelsedagskalas för min del. M gick såklart tillsammans med Lill-Skruttan. Själv stannade jag hemma och tog det lugnt. Jag vet lite rädd att jag hade någon förkylning på gång eller så, vilket absolut INTE får hända nu denna kommande veckan. Det kändes alltså rätt att inte dra iväg till ett kalas med ca 30+ barn och åtminstone hälften så många vuxna. Men Lill-Skruttan var mer än nöjd då de kom tillbaka hem. Så det verkade varit lyckat.

En av sakerna som M berättade från kalaset var att en av Lill-Skruttans klasskompisar blivit så "upprörd" då han inte kunde sitta bredvid henne då de skulle äta att man fått ta dit ytterligare en stol och sätta ned bredvid henne så han kunde sitta intill. Då detta skett berättade en annan av klasskompisarna att "sådär gör han alltid även i skolan om han inte får sitta bredvid henne!". Lite sött tycker jag. Att den lilla beundraren dessutom älskar Mumin gör ju inte saken sämre...

Lördagskvällen avslutades sedan mycket tidigt för hela familjen. Jag var, trots mina två timmars sömn mitt på dagen fortfarande helt slut, och M var totalt utmattad efter hans tuffa och intensiva vecka med sena nattpass nästan varje natt. Så vid halv tiotiden på kvällen låg vi alla i sängen och jag tror vi somnade alla tre fortare än fort.

Idag har jag känt mig otroligt mycket bättre. Vilket känns som en lättnad. Gårdagens många sömntimmar verkar ha gett resultat. Dagen har dessutom varit mycket lugn. Förutom att vi åkte och storhandlade på Costco så har vi mest varit hemma och pysslat. Ja, förutom M då som gick till sin kollega och fortsatte finputsandet på artikeln under eftermiddagen. Men jag och Lill-Skruttan har haft en riktig hemmadag. Något som passade oss båda hur fint som helst. Kommande veckan blir det som sagt rätt intensivt på jobbfronten för min del. Dessutom har Lill-Skruttan två Halloweenfester. En på tisdag med sin klass och en på fredag som hela skolan håller i. Gissa om någon är exalterad?! Själva Halloween är dock inte förrän torsdag den 31:a oktober.

7 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Later skont med en lugn sondag och att du fatt vila ut! Ibland sager ju kroppen ifran helt enkelt!
Roligt att Lill- Skruttan verkar trivas sa bra pa nya skolan och fatt bra kompisar! Vilken underfundig liten gata hon kommit pa, maste erkanna att jag gick bet!
Hoppas det blir en bra vecka trots mycket att gora pa jobbet!
vi har just paborjat ny vecka efter ledighet och sverigevistelse och det var sa harligt att kunna aka hem nagra dagar och njuta av hosten.
Har stundar ocksa Halloween snart och traditionellet firande runt om i vart compound och aven om jag aldrig firade Halloween sa tycker jag att det ar en valdigt trevlig tradition. Ha en harlig vecka!
kram!

eastcoastmom sa...

Ibland behöver man bara sömn, mycket sömn. Hoppas veckan blir ok nu.

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife,
ja det va skönt med en lugn söndag. Det behvödes efter att jag var så utmattad på lördagen. Och det känns bra att jag inte blev sjuk, utan mådde betydligt bättre igår. Och ja, vi är alla glada över att hon trivs så bra i skolan! Er Sverigeresa verkar varit otroligt härlig och själv ser jag fram emot vår som kommer i november.
Och Halloween snart. Jag gillar också Halloween!
Kram!


eastcoasmom,
ja ibland är det så. Sömn är det enda som hjälper.
Tack!!! Hoppas ni får en bra vecka ni med!

Annika sa...

Skönt att du inte blev dålig.
Sömn kan göra underverk!!
Hoppas arbetsveckan ska gå BRA!
Kramar!

Saltistjejen sa...

Annika,
TACK! Och visst är sömn ofta det allra bästa då kroppen är risig.
Nu får vi se vad veckan har för oss alla. Hoppas din blir fin!
Kramar!

Desiree sa...

Ibland behöver man mer vila och sömn än vad man kan tro. Helt rätt att ställa om planerna och ta det lungt. Usch sov superrisigt inatt så ikväll blir det tidig sänggång för mig.
Kan tänka mig att du behöver alla dina krafter inför denna vecka.
Kram!

Katta sa...

Oj, du måste ha varit riktigt trött. Skönt att du inte blev sjuk, ligger ju ananrs nära till hands när man blir så där jättetrött. Låter som att helgen blev bra då du fick vila. Ha en bra dag- Kram