söndag, juni 08, 2014

Oförskämt bra

Ja, just nu har vi det oförskämt bra. Kan tyvärr inte visa några bilder än eftersom jag skriver detta via mobilen. Men kan berätta att just i detta nu, i skrivande stund, halvligger jag under ett turkost parasoll. Vrider jag huvudet åt höger ser jag segelbåtar på svaj. Vrider jag det åt vänster ser jag Storasyster i en solstol glatt pysslandes. Ser jag rakt fram glittrar den lilla poolen i skiftande ljusblått och turkost. Lutar jag huvudet bakåt ser jag en blå sommarhimmel med ett fåtal tunna lätta molnslöjor. Stora vackra träd. Med kronor grönare än grönt. I luften surrar en båtmotor och fåglarna sjunger. Och doften. Det doftar sommar.

Oförskämt bra som sagt. Men ibland ska man ju få ha det så också.

5 kommentarer:

Mala sa...

Absolut. Det är du värd. B-)

Annika sa...

Det låter mkt BRA!!
Så glad att ni hade det toppen!
Kram!

Martina sa...

Vill bara säga dig att jag är sa glad för att lille prinsen växer som han ska. Och han är ju sa fin!!!
Och tacka dig för dina gulliga kommentarer pa insta. Det betyder mycket.
Kramar

Suzesan sa...

Låter underbart och som om du förtjänar det där. Spännande.

Kram
/Susanne

Pia sa...

Later sa harligt!! Njut I fulla drag!
kram!